کارنامه درخشان بیمه سلامت در صومعه سرا/ ۷۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان زیر چتر حمایت بیمه

0 43

رئیس بیمه سلامت صومعه سرا با اعلام اینکه ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۲۹ هزار نفری شهرستان بیمه سلامت دارند گفت: این رقم معادل ۵۹ درصد است که ۵۷ هزار نفردر صندوق روستایی و ۱۸ هزار نفر در سایر صندوق ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

عصر کاسپین/ سیده کبری باقری رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان صومعه‌سرا در دیدار با مهندس اسفندیار جوشن سرپرست فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه ۲۹ مهر تا ۵ آبان به نام هفته بیمه سلامت نام گذاری شده اظهار کرد: شعار محوری این هفته با عنوان “بیمه سلامت همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی” که در راستای گسترش خدمات به آحاد مردم جامعه است.

وی افزود: برخورداری پوشش رایگان بیمه ای روستائیان، دهک های یک تا پنج جامعه، اقشار آسیب پذیر و بی بضاعت در مناطق کمتر برخوردار، همچنین اجرای برنامه های ارزشمندی همچون طرح مهم و ملی نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان زیربنای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان، تشکیل صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و حمایت مالی از بیماران خاص، پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری و نازایی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای موفقیت آمیز طرح دارویار و حمایت از مددجویان بهزیستی، توسعه پوشش خدمات بیمه ای توانبخشی و… از جمله خدمات و اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان صومعه سرا درادامه با اعلام اینکه این اداره با ۹۲ مرکز شامل مطب، داروخانه، آزمایشگاه، تصویر برداری، توانبخشی، درمانگاه و بیمارستان قرارداد همکاری دارد اضافه کرد:همچنین در جهت رفاه حال مردم ۱۳ مرکز جامع سلامت با همکاری ۱۸ پزشک، ۱۷ ماما و ۵ دندانپزشک با بیمه سلامت شهرستان همکاری دارند.

سیده کبری باقری ادامه داد: همکاری ۷ پزشک در مناطق شهری با جمعیت بالاتر از ۲۰ هزار نفر در تشکیل پرونده و بیماریابی با هدف شناسایی دیابت و فشارخون و ارتقای سلامت شهروندان و ارائه حدود ۱۴ هزارو ۷۰۹ نسخه الکترونیکی در طول ماه از سوی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی از دیگر خدمات بیمه سلامت در شهرستان صومعه‌سرا است.

وی با اشاره به خدمات خوب در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: انعقاد قرارداد با ۳ مرکز خدمات ناباروری استان شامل بیمارستان الزهرا، مرکز مهر و بیمارستان پارس، همچنین رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی افزایش پوشش داروها ی ناباروری از ۱۵ قلم به ۶۳ قلم نیز از مهم ترین خدمات سازمان بیمه سلامت در شهرستان صومعه سرا است.

سیده کبری باقری با تاکید براینکه مردم برای بهره مندی از سهم سازمان و سایر حمایتهای دولت از پزشک خود بخواهد حتما نسخه نویسی الکترونیک انجام دهند یادآور شد: کسانی که بیمه ندارند می توانند از طریق سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir. ir اقدام و با کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه، تاریخ انقضا و نوع بیمه فعال، مطلع شوند.

وی همچنین با بیان اینکه زوجین نابارور با دریافت مدیریت نشان می توانند از بسته های خدمتی شامل IUI ،IVF، ICSI ، FET در ۳ دوره در یکسال بهره مند شوند افزود:هزینه‌های درمانی ناباروری در خدمات شخص ثالث از جمله رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی طبق ضوابط قابل پرداخت است.

سیده کبری باقری تاکید کرد: اگر زوجی خدمات درمانی خود را از مراکز غیر طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت دریافت کند با ارائه مستندات و مدارک درمانی به اداره کل بیمه سلامت استان می‌توانند هزینه خدمات خسارت درمان را دریافت نماید.

رئیس اداره بیمه سلامت صومعه سرا درپایان یادآور شد:سامانه ۱۶۶۶ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات انتقادات و پیشنهادات بیمه شدگان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =