استفاده از شبکه ریلی برای تامین مصالح در برنامه شهرداری رشت است

0 38

رحیم شوقی در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن مرکزی رشت به همراه محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و علیرضا تاج شهرستانی، سید شمس شفیعی، محسن سماکچی، نادر حسینی، سید حسین رضویان و مسعود عباس نژاد اعضای شورای اسلامی شهر با غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ دیدار و گفت و گو کردند.
شهردار رشت در جریان دیدار مذکور با اشاره به احداث راه آهن قزوین – رشت، اظهار کرد: با افتتاح شبکه ریلی رشت – قزوین روزانه ۸۰۰ مسافر از این طریق جابه جا می شوند و مسافران رضایت کامل دارند.

عصر کاسپین/ رحیم شوقی به منافع اقتصادی اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین سبب رونق حمل و نقل بار بین کشورهای حاشیه دریای خزر با ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت می شود و کریدور شمال – جنوب را به همدیگر متصل می کند.
وی با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی قزوین – رشت به بندر کاسپین یک پروژه ملی است، تصریح کرد: اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندر کاسپین و بندر آستارا منافع اقتصادی ملی را در بر دارد.
شهردار رشت به نیاز مصالح گیلان به ویژه بافت مرکزی استان اشاره کرد و گفت: استفاده از قابلیت های شبکه ریلی برای تامین مصالح از برنامه های شهرداری رشت است و با راه اندازی واگن های حمل بار از این توان اجرایی استفاده می کنیم.
شوقی با بیان اینکه اتصال راه آهن گیلان به مازندران از برنامه های وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود، یادآور شد: جانمایی ایستگاه راه آهن شهری در محدوده میدان گیل توسط وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است.
وی به نصب تابلوهای راهنمایی ایستگاه راه آهن در سطح شهر رشت اشاره کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی تکالیفی را به عهده شهرداری گذاشته و این موضوع را در دستور کار داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + سه =