اولین خودروی هیبریدی توسط شرکت بنیان خودروی زرین وارد گیلان شد

0 29

عصرکاسپین / تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید با یک پاک پر و شارژ کامل حدود ۹۵۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. این خودرو ۷ سال گارانتی تا کیلومتر ۲۰۰ هزار دارد و در طول ۵ سال از ۱۰ نوبت سرویس رایگان برخوردار است.

چالش‌های مرتبط با تولید، انتقال و قیمت سوخت‌های فسیلی، موجب شده که کشورهای دنیا خصوصاً واردکنندگان انرژی‌های فسیلی، بهره‌گیری از منابع جایگزین این سوخت‌ها را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهند. امروزه مقوله توسعه پایدار همراه با جهت‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آن، به موضوعی مهم در فضای سیاست‌گذاری کشور تبدیل شده است. در این مسیر بهره‌گیری بهینه و کارا از منابع انرژی از جمله مهم‌ترین اصول به شمار می‌آید که شامل ابزارهای متعددی از جمله توسعه به‌کارگیری خودروهای برق در کشور است.

بر اساس تکالیف قانون ساماندهی صنعت خودرو، سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی با بهره‌گیری از توان نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور تهیه شده است. در این سند، زمینه‌سازی برای ایجاد تحولی فراگیر باتکیه‌بر چهار جریان فناورانه صنعت خودرو فراهم شده که با همکاری تمامی ذی‌نفعان و بازیگران، آینده‌ای متفاوت را پیش روی صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد.

در این راستا وزارتخانه ‎های کشور، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهرداری‌ها، مرکز پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی، سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط ‌زیست و سایر سازمان‎های مرتبط با محوریت وزارت صمت برای اجرایی نمودن این طرح، همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

حفاظت از محیط ‌زیست و محدودیت منابع سوخت فسیلی مباحث مهمی هستند که حرکت به سمت برقی‌سازی را در این محصولات منطقی می‌کنند. خودروهای برقی چه از منظر «تولید» و چه از منظر «مصرف» فرصت‌ها و مزیت‌های متعددی را فراهم خواهند کرد، به‌طوری‌که روند فزاینده سرمایه‌گذاری در این عرصه، نویدبخش دنیای بدون خودروهای فسیلی در کمتر از ۲۰ سال آینده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۷ آذر سال جاری در البرز گفت: رفع مشکل محیط ‌زیست و توسعه برقی‌سازی خودروها از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و در برنامه‌های دولت سیزدهم نیز برای برقی‌سازی خودروها، منابع لازم اختصاص‌داده‌شده است و ما به دنبال این هستیم زیرساخت شارژ خودروهای برقی را در کل کشور فراهم کنیم.

همچنین مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در خصوص تأمین زیرساخت‌های خودروهای برقی در ۱۳ آذر سال جاری گفت: بر اساس تکالیف قانون ساماندهی صنعت خودرو، سند راهبردی فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی با بهره‌گیری از توان نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور تهیه شده و برای انجام مراحل تصویب به کمیسیون تخصصی دفتر هیئت دولت ارجاع شده است.

برقی‌سازی، هوشمندسازی، اتصال‌پذیری و حمل‌ونقل اشتراکی، چهار روند اصلی در آینده حمل‌ونقل در مقیاس جهانی و کشور است و چاره‌ای جز قدم‌گذاشتن در این راه نداریم و برای توسعه خودرو‌های برقی در کشور، نیاز است زیرساخت‌های موردنیاز آن را توسعه دهیم.

کاهش نیاز به سوخت‌های فسیلی، کاهش آلودگی هوا، ایجاد زمینه برای به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین کاهش آلودگی صوتی از دلایل اهمیت توسعه خودرو‌های برقی در ایران است ضمن اینکه هزینه‌های سوخت، انرژی، تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند و شتاب بالا این خودروها از گزینه‌هایی ایده‌آل برای مصرف‌کننده است.

قصد نگارنده از طرح موضوع فوق اشاره به تحویل اولین خودروی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به مشتری در استان گیلان توسط شرکت بنیان خودروی زرین است. پلاگین هیبرید نسخه دیگری از ماشین‎های هیبریدی است که برای شارژ مجدد باتری الکتریکی، امکان شارژ از طریق اتصال به نازل را دارد.

خودروهای پلاگین هیبرید با استفاده از یک موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی کار می‌کنند. همچنین در حالت (PHEV) می توان فقط برقی نیز رانندگی کرد. تیگو ۸ پرو پلاگین – هیبرید به‌عنوان راه‌حلی فوق‌العاده قوی برای سفرهای سبز است. فونیکس در جایگاه تجسم فناوری، چهار مزیت اصلی را معرفی می‌کند: ۳ موتور، ۳ دنده، ۹ حالت و ۱۱ سرعت که در حالت کلی قدرت و شتابش بیشتر از خودروی بنزینی است.

شرکت مدیران خودرو آنقدر از محصول تولیدی خود مطمئن است که ضمانت محکمی را پشتوانه تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید قرار داده بطوریکه این محصول ۷ سال گارانتی تا کیلومتر ۲۰۰ هزار دارد و در طول ۵ سال از ۱۰ نوبت سرویس رایگان برخوردار است.

همچنین تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید که متعهد به کاهش نگرانی‌ها بابت میزان باقیمانده از بنزین است، از شارژ برنامه‌ریزی‌شده و عملکردهای هوشمند شارژ نیرو بهره می‌برد. با فناوری‌های اصلی مانند حفظ انرژی هوشمند، پر کردن نیرو و ترمز کنترل‌شده الکترونیکی، نظارت هوشمند، شارژ مجدد به‌موقع و عمر باتری خودرو را افزایش می‌دهد.

گفتنی است در راستای حمایت از مشتریانی که با ارجحیت دادن به دغدغه‌های زیست‌محیطی، برای خرید محصولات دوستدار محیط ‌زیست اقدام می‌کنند، فونیکس NEV در کنار شارژر همراه که به مشتریان تقدیم می‌شود، یک دستگاه شارژر خانگی را نیز از طریق Home Service این برند در منزل یا محل موردنظر خریداران نصب می‌کند. شارژر همراه باقدرت ۳.۶ کیلووات و والباکس باقدرت شارژ ۷ کیلووات، به مشتریان محصولات برقی و پلاگین – هیبرید فونیکس به‌عنوان هدیه به مشتریان خود ارائه می‌کند.

مدیران خودرو و در رأس آن، فاز NEV (New Energy Vehicles) از سبد محصولات برند فونیکس، نشان داده به‌عنوان پیشگام در زمینه تحول صنعت خودرو، در مقام عمل به گسترش خودروهای برقی جامه عمل پوشانده و از مرحله حرف و شعار فراتر رفته است. طبعاً با حمایت‌های دولتی و ایجاد زیرساخت‌های عمومی برای شارژ این محصولات، گذار خودروسازان به‌سوی محصولات برقی و همچنین استقبال مشتریان برای خرید این محصولات، سرعتی مضاعف خواهد گرفت.

لازم به ذکر است خودروهای برقی اجزاء و قطعات بسیار کمتری نسبت به خودروهای احتراقی دارند. خیلی از اجزاء متحرک، پر سروصدا و ارتعاشی، از جمله سیلندر و پیستون، سوپاپ‎ها و متعلقات، میل‌لنگ و فلایویل، میل بادامک، زنجیر یا تسمه تایم و موارد زیادی که موتور احتراقی را مخصوصاً برای محیط داخل‌شهری نامناسب کرده است، دیگر در خودروهای برقی وجود ندارد. این برتری ضمن رفع آلودگی صوتی داخل شهرها، از جهت صرفه‌جویی در استفاده از توان فنی و حرفه‌ای کشور برای تعمیر و نگهداری خودروهای احتراقی و صرف هزینه‎های زیاد برای آن نیز تأثیر زیادی خواهد داشت.

علاوه بر جلوگیری از مصرف بنزین که امروزه مصرف آن به بیش از ظرفیت تولید رسیده است و همچنین عدم نیاز به روغن، برای روغن‌کاری موتور و استفاده از ترمزهای بازیاب (Regenerative Braking) در سیستم ترمزگیری و گیربکس ساده تک سرعته ، استفاده از این خودروها می‎تواند اثرات عدم وابستگی به واردات بنزین، روغن و مهم‌تر از آن، اثرات زیست‌محیطی پسماندهای روغن را داشته باشد.

شرکت بنیان خودروی زرین و نمایندگی مدیران خودرو کد ۲۴۴ در جاده انزلی با واردکردن اولین خودروی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به استان گیلان به دنبال تبیین این موضوع است که با پشتیبانی امدادی در طول شبانه‌روز حتی در پارکینگ منازل یا محل کار، مردم گیلان در استفاده از این محصول مدیران خودرو اطمینان خاطر داشته باشند.

این شرکت باسابقه حدود ۱۵ سال در عرصه خودرو از استاندار و مسئولان دستگاه‌های متولی ایجاد زیرساخت‌های تردد خودروهای برقی دعوت کرد تا در تست درایو این خودرو شرکت کنند. همچنین از مردم گیلان نیز دعوت می‌کند در صورت تمایل برای شرکت در تست درایو تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به نمایندگی مدیران خودرو کد ۲۴۴ در جاده انزلی رشت مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

این شرکت نگاه ویژه‌ای به مشتریان و استان خود دارد و تلاش می‌کند تا زمینه‌های تغییر رویکرد مشتریان برای استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی را فراهم سازد و گام‌های اولیه را برای کاهش نگرانی مردم این استان در استفاده از خودروهای برقی برداشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − سه =