با حضور نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ساختمان شورای شهر مطرح شد: تلاش برای جذب اعتبارات ملی با هدف تسریع در اجرای پروژه های عمرانی رشت

0 35

در دیدار نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، پیرامون جذب اعتبارات ملی با هدف تسریع در اجرای پروژه های عمرانی رشت گفت و‌گو شد.

عصر کاسپین/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از حمایت های جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیرامون مباحث مختلف شهری اظهار کرد: در مباحث مختلف بالاخص قانع کردن وزارتخانه به منظور اجرای تراموا حمایت های خوبی از سوی کوچکی نژاد صورت گرفت و این در حالی بود که به واسطه برخی از مکاتبات ناصوابی که انجام شده بود ، اجرای این پروژه بسیار مهم قرار بود کلا منتفی شود اما با حمایت های جبار کوچکی نژاد اجرای این پروژه در بودجه سال ۱۴۰۳ ردیف دار شده و ان شاالله با اجرای آن گلایه های شهروندان در حوزه حمل و نقل برطرف شود.
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه پیرامون تسریع بخشیدن به اجرای رینگ ۹۰ متری نیز نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم افزود: در این باره نیز به حمایت نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم و با اجرایی شدن این پروژه بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی رشت برطرف می شود.
کارگرنیا به بند ت بصره ۶ پیرامون منازل و اماکنی که دارای حکم قطعی تخریب هستند اشاره کرد و‌ گفت: در جلسه مجمع مشورتی شورای مراکز استانها که اخیرا با حضور روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز کشور برگزار شده بود ، مقرر گردید لایحه ای از سوی شورای عالی استانها مبنی بر تمدید مدت تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ با اصلاحاتی از جمله محاسبه مبلغ جریمه بر اساس سال تخلف، امکان پرداخت تقسیطی و املاک فاقد سند برای مجلس ارسال شود و تقاضا داریم با جلب نظر مساعد سایر نمایندگان مجلس و تصویب لایحه، امکان استفاده بیشتر مردم در همه مناطق شهر از فرصت ایجاد شده فراهم شود.

طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهرداری رشت پیش تر از این اعلام کرد که ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش افزوده طلب دارد اظهار کرد: مکاتبات و رایزنی های لازم به منظور اختصاص این مبلغ انجام شده است و به زودی طی نشستی با حضور رئیس محاسبات پیرامون نحوه پرداخت آن گفت و گو می کنیم.
جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه شهرداری رشت فردی را به منظور پیگیری اقدامات در تهران معرفی کند افزود: برخی از شهرداری های دیگر شهرهای کشور ، این اقدام را انجام داده و طرح ها و اعتبارات مورد نیازشان با سرعت بیشتری پیگیری می شود و شهرداری رشت نیز بهتر است این مهم را سرعت ببخشد.
وی به مشکل فاضلاب رشت اشاره کرد و گفت : بررسی رفع مشکلات فاضلاب رشت را نیز در دست بررسی داریم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع مورد نیاز در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد تصریح کرد: اصلاح وضعیت ورودی های رشت از دیگر مباحثی است که در تلاش برای جذب اعتبارات و اجرایی شدن آن هستیم.
کوچکی نژاد با تاکید به اینکه تعهد می دهیم در صورتی که فرایند زمان بندی پروژه های عمرانی رشت مشخص شود ، بتوانیم اعتبارات ملی خوبی برای شهر جذب کنیم افزود:باید از هر منابع اعتباری دولتی به منظور اجرا و اتمام پروژه های عمرانی در رشت بهره مند شویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اجرای تقاطع های غیر همسطح رشت در گذشته اظهار کرد: برای نخستین بار هشت تقاطع غیر همسطح در رشت و در راستای اجرای پروژه های طرح میثاق در دست انجام است و این یک اقدام بزرگ و با جذب اعتبارات ملی روند آن تسریع می شود.
سید شمس شفیعی با بیان اینکه رودخانه های رشت، رینگ ۹۰ متری و .. همگی قابلیت قرار گرفتن در بودجه ملی را دارد افزود: بیست هزار میلیارد تومان در بودجه دولت در سال ۱۴۰۲ به منظور توسعه اطراف بقاع متبرکه کل کشور اختصاص پیدا کرده است که به عنوان مثال می توان به شاهچراغ اشاره کرد و انتظار داریم چنین اعتباراتی برای بقعه متبرکه خواهر امام رشت نیز اختصاص پیدا کند و ان شاا با چنین اقداماتی این حرم مطهره به قطب گردشگری زیارتی تبدیل شود.

تهاتر شهرداری و شرکت سفیدرود رشت
رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با شرکت سفیدرود به تفاهم هایی رسیده ایم اظهار کرد: در مسیری که زمین های سفیدرود قرار دارد قطعات فراوانی را تملک کرده ایم و بخشی دیگر نیز مربوط به شرکت سفیدرود است که چند قطعه از آن را بابت بدهی تهاتر کردیم و قصد داریم ما بقی را نیز با هدف اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری خریداری کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − دو =