در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت مطرح شد: هفته رشت متعلق به تمامی شهروندان است/ استفاده از گویش محلی در بیلبوردهای هفته رشت

0 25

علیرضا تاج شهرستانی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه موضوع اصلی جلسه امروز هماهنگی به منظور بزرگداشت هفته رشت است اظهار کرد: صحبت هایی که درباره هفته رشت مطرح می شود متاسفانه چندان مورد توجه مدیران شهرداری رشت نیست و در نهایت تصمیمات خودشان را اجرایی می کنند.

عصر کاسپین/ وی به برگزاری برنامه های هفته رشت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بارها تاکید کرده بودم که برنامه ها و رویدادهای روز رشت در قالب بیلبورد و… به اطلاع تمامی شهروندان در سطح این شهر حتما رسانده شود و چون این هفته متعلق به شهروندان این شهر است باید همه شهروندان در آن مشارکت داشته باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با بیان اینکه باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن هفته رشت تلاش کنیم تصریح کرد: در بیلبوردهایی که به مناسبت هفته رشت در سطح شهر نصب می شود حتما به زبان و گویش محلی نیز توجه شود و همچنین از مشارکت رسانه ها بالاخص شبکه های ملی و بین المللی به منظور پوشش برنامه های هفته رشت استفاده شود.

تاج شهرستانی با اشاره به اینکه متاسفانه شبکه سراسری بر روی اقوام مختلف کم لطفی دارد افزود: طی این سالها ثابت شده است که شبکه های سراسری توانایی به نمایش گذاشتن تمامی پتانسیل ها و افتخارات شهرها و اقوام مختلف ایران را ندارند و به همین دلیل باید خودمان پیشگام شویم .
وی با مخاطب قرار دادن مدیران شهرداری رشت که در این جلسه کمیسیون فرهنگی شورا حضور دارند بیان کرد: یقینا رضایتمندی و نارضایتی برنامه های هفته رشت شامل حال مدیران همگان می شود و ما انتظار داریم با همدلی و اتحاد این مهم پیش برود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با بیان اینکه برنامه های هفته رشت باید با حضور شهروندان برگزار شود افزود: معتقدم برنامه هفته رشت باید در منظر عموم برگزار شود و از همین جهت باید در پیاده راه فرهنگی رشت که محل تجمع شهروندان است برنامه ریزی کنیم و معتقدم جشن های این چنینی باید نمود بیرونی داشته باشد.
تاج شهرستانی با تاکید به اینکه معتقدم باید این هفته به ترویج گویش رشتی نیز توجه داشته باشیم افزود: این بسیار مهم است و باید نسبت به حفظ زبان مادری توجه و دقت داشته باشیم.

نواخته شدن زنگ رشت در مدارس
عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از مدیران شهرداری رشت به منظور تدوین برنامه های هفته رشت تقدیر می کنم اظهار کرد: معتقدم باید همه پای کار باشیم و می توانیم از ظرفیت نواحی و مناطق شهرداری رشت استفاده کنیم.
نادر حسینی با تاکید به مشارکت دادن مدارس مختلف سطح رشت افزود: زنگ رشت در مدارس شهر نواخته شود تا دانش آموزان نیز نسبت به این مهم توجه داشته باشند.
وی به برنامه های سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: یقینا حضور چهره های شناخته شده ملی در چنین برنامه هایی بسیار تاثیرگذار است و همچنین می توانیم نمایشگاهی از توانمندی های رشت نیز برپا کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه باید از ظرفیت صدا و سیما در برنامه های هفته رشت استفاده کنیم تصریح کرد: باید هزینه های این برنامه ها نیز برآورد شود و معتقدم چنانچه نقش هر کسی را در این برنامه ها مشخص کنیم بهترین آورده رقم می خورد.

نیم بها شدن بلیط سینما در هفته رشت
رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه به برگزاری هفته رشت زمان باقی است اظهار کرد: یقینا باید جمع بندی این برنامه ها به اطلاع فرمانداری رشت نیز رسانده شود و هنوز حساسیت لازم به منظور برگزاری برنامه های هفته رشت مشاهده نمی شود.
علیرضا حسنی با بیان اینکه بازدید رایگان از موزه، نیم بها شدن بلیط سینماها در هفته رشت از جمله برنامه هایی است که می توانیم در این هفته داشته باشیم افزود: اجرای مباحث فرهنگی ، رسانه ای_ برپایی نگارخانه شهر _ جشنواره خوراک و… از جمله مواردی است که قرار است در هفته رشت اجرایی شود.
وی به تقارن چندین مناسبت با هفته رشت اشاره کرد و‌گفت : سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و همچنین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از جمله مباحثی هستند که در هفته رشت با آن ها مواجه ایم و باید با در نظر داشتن تمامی این مباحث به صورت واحد حرکت کنیم.

برگزاری جشنواره عکس موبایلی در هفته رشت
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هر کدام از روزهای هفته رشت به نام خاصی نامگذاری شده است اظهار کرد: این ایام در قالب یک جدول تهیه و در فضای مجازی به منظور اطلاع پیدا کردن شهروندان پخش می شود.
یاسر محجوب به برگزاری جشنواره عکس موبایلی اشاره کرد و گفت: همچنین نمایشگاه عکس های بازسازی شده از رشت قدیم نیز در هفته رشت در گالری مارلیک به نمایش گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه نشست با پیشکسوتان جهاد و شهادت از دیگر برنامه های هفته رشت است تصریح کرد: تجلیل از خانواده شهید یعقوبی که اخیرا پیکر مطهرشان به میهن بازگشت نیز در دستور کار قرار دارد که با حضور چهره های پیشکسوت ایثار و شهادت برگزار می شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت با اشاره به برگزاری برنامه ای تحت عنوان ( رشت شعر) افزود: این برنامه با حضور فعالان حوزه شعر و چند چهره شاخص ملی در تالار مرکزی رشت در قالب شعر شب برگزار می شود و اشعار ارسالی باید با محوریت رشت باشد.
محجوب به برگزاری بزرگترین رویداد شهر خلاق خوراک اشاره کرد و گفت : یکصد نفر از پرسنل شهرداری رشت که در مباحث مختلف مربی و دارای مدارک خاصی هستند نیز در این هفته تجلیل می شود .
وی با اشاره به تجلیل از نخبگان رشت در حوزه های مختلف ورزشی و….بیان کرد: با استعلامات انجام شده از ادارات مختلف این نخبگان شناسایی می شوند و در آخرین روز از هفته رشت از این چهره های شاخص تجلیل می شود.

بهره مندی از ظرفیت جوامع هنری در برنامه های هفته رشت
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در هفته رشت باید به ظرفیت های شهر بیشتر پرداخته شود اظهار کرد: یقینا به واسطه اینکه در فصل سرد و پر باران سال حضور داریم با محدودیت هایی نیز مواجه ایم.
محمد رضا فروتن با بیان اینکه باید از ظرفیت های جامعه هنری به مناسبت هفته رشت استفاده کنیم افزود: رویداد بزرگ جشنواره خوراک با حضور ۱۷ رستوران و فعال حوزه غذا برگزار می شود و همچنین در راستای پوشش اخبار هفته رشت نیز با تعاملات رقم خورده با اداره کل میراث فرهنگی استفاده کرده ایم و رسانه های مختلف این برنامه ها را پوشش می دهند.
برنامه های هفته رشت را به قلب محلات ببریم
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای نخستین روز هفته رشت برگزاری فستیوال خبری عصر قلم در دستور کار است اظهار کرد: این فستیوال در سه حوزه دلنوشته ،عکس و خبر برگزار می شود و همچنین یک‌ گالری از آثار برگزیده ارسالی به این جشنواره نیز برگزار می شود.
محمد رسول محمدپور با بیان اینکه پس از بررسی آثار به برگزیدگان این فستیوال جوایزی اهدا می شود افزود: مدیران شهرداری رشت متعصب به شهر هستند اما معتقدم باید مردم متولی برگزاری این جشن باشند و همه ما به رشت یک رشت بدهکار هستیم .
وی با تاکید به اینکه بزرگترین فرصت برای ایجاد آشتی ما بین مردم و مسئولین چنین جشنواره هایی هستند تصریح کرد: برگزاری برنامه های هفته رشت در یک مکان بسته و مسقف نمی تواند پاسخگو باشد و معتقدم باید این مهم را به قلب محلات ببریم.
حضور ون کافه ها در برنامه های هفته رشت
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با کمیته سیاست گذاری برنامه های هفته رشت همکاری داریم اظهار کرد: در این راستا در بخش غذا از ون کافه ها دعوت کردیم تا در داخل محدوده تالار مرکزی رشت حضور پیدا کنند.
نعمت پور با بیان اینکه همچنین از ظرفیت مجموعه گیل بانو نیز در این برنامه ها استفاده می کنیم افزود: همچنین از گاری کبابی های رشت نیز به عنوان یک جاذبه توریستی در این هفته استفاده می کنیم و دو بازارچه رازی ، چمران و بازارچه هایی که توسط بخش خصوصی مشغول فعالیت هستند در این هفته تخفیفاتی را ارائه می کنند.
ثبت هفته ملی رشت در تقویم ملی
مسوول برند سازی شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در تلاش برای ثبت هفته رشت در تقویم ملی هستیم اظهار کرد: برگزاری مسابقه ای در قالب پرسش هایی پیرامون پیشینه رشت یکی از برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.
احمد رمضانی با بیان اینکه پیشنهاد می کنم در هفته رشت اتوبوس های عمومی رایگان شوند افزود: همچنین پیشنهاد می کنم در چهار نقطه از پیاده راه فرهنگی رشت نیز نسبت به اجرای نمایشگاه صنایع دستی و یا اجرای استند آپ کمدی و … باهدف معرفی ظرفیت های روز رشت استفاده شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =