مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد: تصویب طرح هادی ۶ روستای گیلان+ جزئیات و اسامی روستاها

0 62

حامد دائمی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی که با حضور اعضای کمیته برگزار شد، طرح هادی ۶ روستا بازنگری و پس از بررسی‌های لازم با موافقت اعضا تصویب شد.

عصر کاسپین/ وی افزود: طرح هادی روستاهای مامودان در شهرستان رشت، راسته کنار در شهرستان خمام، درواز در شهرستان رضوانشهر، مژدهه در شهرستان شفت و مجموعه آق اولر و مریان در شهرستان تالش طرح‌هایی بودند که مورد بازنگری قرار گرفته و پس از موافقت اعضا تصویب شدند.

دائمی ادامه داد: طرح هادی روستایی طرحی است که به منظور هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها، ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، تأمین عادلانه امکانات از طریق پیش‌بینی زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و نیز سایر نیازمندی‌های عمومی روستایی توسط این نهاد تهیه و در افق ۱۰ ساله و یا در صورت ضرورت با اختصاص اعتبار مورد نیاز این طرح با توجه به نیاز روستا مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

دائمی از تهیه و بازنگری طرح هادی در ۳۶۹ روستای گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد تهیه و بازنگری طرح هادی با اعتباری حدود بر ۴۲ میلیارد تومان در دو سال اخیر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست جمهور به استان گیلان در راستای تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستاهای استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان کمک فراوانی کرد، افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور در بخش تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی به بنیاد مسکن گیلان اختصاص یافت که در ادوار گذشته بی سابقه بوده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =