نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت: لزوم بررسی دقیق شرایط بازار مسکن و تاثیر آن بر کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری رشت

0 22

مجید عزیزی عمده درآمد شهرداری را از بخش ساخت و ساز دانست و گفت : با توجه به کاهش درآمد شهرداری رشت در هشت ماهه سال جاری ، باید تدابیری برای مقابله با مشکلات اقتصادی و درآمدی شهرداری رشت اندیشیده شود.

   عصرکاسپین/نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت بودجه سال آینده شهرداری عنوان کرد: بودجه سال آینده باید براساس یک تحلیل دقیق از بازار مسکن انجام شود و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی با هدف ترغیب فعالان ساخت‌ و ساز به گونه‌ای اجرایی شود تا در این حوزه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

  وی با اشاره به اینکه اکثر درآمد شهرداری ها بر اساس بازار مسکن است خاطر نشان کرد: بودجه بندی شورای شهر برای سال آینده باید با استفاده از یک تحلیل درست در بازار مسکن باشد.

  نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد شهر توسعه بخش مسکن است.

با توجه به گردش مالی قابل توجه آن به‌خصوص در طرح‌های جدید دولت در زمینه افزایش جمعیت و خانه‌دار شدن مردم، طبیعی است هر چقدر مسکن توسعه پیدا کند شغل و کسب و کار نیز ایجاد می‌شود.

عزیزی گفت: بخش مهمی از کاهش درآمدهای شهرداری از بخش مسکن، نتیجه رکود بازار ساخت‌وساز و کاهش چشمگیر صدور پروانه‌های ساختمانی است.

  وی بخشی از شرایط بازار مسکن را ناشی از سیاست‌های کلان کشور دانست و افزود: ساماندهی به وضعیت بازار مسکن راهکاری برای مقابله با احتکار است.

بر این اساس آن تعداد از املاکی که با رویکرد سرمایه‌گذاری توسط صاحبان سرمایه‌ها انبار شده‌اند، با اخذ مالیات سالانه، و اقدامات بازدارندگی دیگر ، فرصت عرضه به بازار و تنظیم منطقی قیمت‌ها را می‌یابند تا علاوه بر رونق در خرید و فروش مسکن، سیاستگذار مسکن مجبور نباشد راسا وارد بازار ساخت و ساز شود و دست به اقدامات بی‌اثر چون انبوه‌ سازی کم‌کیفیت در مناطق حومه شهر بزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =