نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گیلان گشایش یافت

0 25

بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان گیلان با ارائه بیش از ۲۵۰ محصول فناورانه و طرح‌های پژوهشی کاربردی از دوشنبه در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان گشایش یافت.

عصر کاسپین/ این نمایشگاه در راستای شعار سال با عنوان «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از امروز در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برای بازدید علاقمندان دایر شده است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان گفت: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، هدفمندکردن ارتباطات کنشگران این زیست بوم، ارائه پژوهش‌ها و عملکردهای تحقیقاتی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، ارائه نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و نمایش توانمندی‌های فناوران به منظور استفاده از فناوری در رفع نیازهای فناورانه استان از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دکتر کمیل بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان را از برنامه‌های دبیرخانه هفته پژوهش عنوان کرد و افزود: پارک علم و فناوری استان متولی برگزاری این نمایشگاه بوده که از امروز با همکاری دستگاه اجرایی گشایش یافت.

وی با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی ۳۱ دستگاه اجرایی استان در این نمایشگاه عرضه شده‌است، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ محصول فناورانه و طرح‌های پژوهشی کاربردی عرضه شده‌است.

وی بیان کرد: برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی در حوزه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و استاندارد، نشست‌های انتقال تجربه و مسابقه از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی رونمایی از محصولات جدید را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان عنوان کرد و افزود: در جریان برگزاری آن، ۶ محصول جدید شامل؛ سه ربات، یک محصول در حوزه کشاورزی، یک محصول بهداشتی بر پایه گیاه و یک شیشه هوشمند مات شونده رونمایی می شود.

بابایی در ادامه فن بازار را انتقال دانش تعریف کرد و ادامه داد: در این حوزه برای نخستین بار چند کارگزار به منظور برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محصولات فناورانه دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: مسیر پیشرفت کشور از پژوهش و فناوری می‌گذرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار گیلان تا پانزدهم ماه جاری در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در کیلومتر پنج جاده تهران فعال است.

هفته پژوهش و فناوری استانی ۱۱ تا ۱۷ آذرماه است؛ استاندار گیلان نیز در نخستین روز از این هفته با حضور در یکی از مدارس استان زنگ پژوهش را به صدا درآورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =