ایجاد شش هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی طی نُه ماه نخست سال جاری

0 21

عباس اهرابی، با بیان اینکه پیش بینی گردیده است در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۲۵ فرصت شغلی با اعتبار ۱.۳۸۲ میلیارد تومان ایجاد گردد، تصریح کرد: تا کنون توانسته ایم با تحقق ۴۷ درصد برنامه پیش بینی شده، تعداد شش هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۷۳۳ میلیارد تومان در استان ایجاد نماییم.

عصر کاسپین/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به اینکه دهک های یک تا پنج می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند، گفت: برطرف کردن نیازهای اساسی اقشار کم برخوردار، افزایش شأن و منزلت این قشر، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، افزایش مناعت طبع خانواده ها و افزایش تولید ملّی از اهداف این طرح می باشد.

وی، با تأکید بر اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود، افزود: توانمندسازی محرومین و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان و راهبران شغلی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

اهرابی، هدایت فعالیت های اشتغال به سمت مردمی کردن و برونسپاری را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت جهادگران، کانون های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی و مجموعه هایی از این قبیل باعث کارآمدتر شدن امور خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به فرآیند ایجاد فرصت های شغلی در کمیته امداد، گفت: بر این اساس آمایش و نیازسنجی، استعدادسنجی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی، ارتقاء مهارتهای شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان، نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله حمایت های کمیته امداد در این بخش می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =