دکتر آشوبی: ارائه خدمات تخصصی درمانی به ۱۱ هزار نفر در سراوان

0 13

ظهر امروز جمعی از مسئولان استان گیلان به‌منظور بررسی آخرین وضعیت بهداشتی، درمانی، زیست‌محیطی و همچنین خدماتی مرتبط با شهروندان در لندفیل زباله سراوان رشت به‌صورت میدانی حضور یافتند.

عصر کاسپین/ در جریان بازدید دکتر سجاد ده ده جانی بازرس کل گیلان، دکتر رحیم شوقی شهردار کلان‌شهر رشت، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین جمعی از مسئولان استان، وضعیت ساماندهی زباله در لندفیل، شیرابه‌های آن و همچنین سلامت و بهداشت عمومی مردم منطقه مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.
دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات نظام سلامت در جهت پایداری سلامت محیط و انسان در محدوده سراوان، اظهار کرد: تمامی موازین بهداشتی محیط و انسان در حاشیه دفنگاه زباله سراوان به‌صورت مضاعف در دست اقدام قرار دارد.
وی با اشاره به بخشی از اقدامات بهداشت و درمان استان در منطقه سراوان، افزود: بررسی سلامت کارگران مشغول در محل لندفیل، کلر سنجی و نظارت بر آب شرب مردم منطقه، تشدید نظارت‌ها بر توزیع مواد غذایی و ارائه خدمات درمانی تخصصی در دو نوبت صبح و عصر ازجمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ارائه خدمات درمانی به ۱۱ هزار نفر مراجعه‌کننده در مرکز جامع خدمات سلامت شهدای سراوان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تمامی این خدمات ارائه‌شده به‌جز هزینه دارو، به‌صورت رایگان بوده است.
دکتر سجاد ده ده جانی مدیرکل بازرسی استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور مؤکد رئیس‌کل دادگستری استان گیلان به جهت بررسی و پایش اقدامات انجام‌شده پیرامون لندفیل زباله سراوان، اظهار کرد: متأسفانه اقداماتی که ما شاهد و ناظر آن در محل احداث تصفیه‌خانه شیرابه لندفیل سراوان هستیم با قرارداد اولیه مطابقت ندارد و این مسئله به‌نوعی تهدید علیه بهداشت عمومی است.
بازرس کل استان گیلان از اقدام مجموعه قضایی در صورت بروز تخلفات و جرائم خبر داد و افزود: اگر تخلف و یا جرمی از ناحیه هر دستگاهی که وظیفه‌ای داشته و قصوری کرده، مشاهده شود، اعلام تخلف و جرم کرده و دستگاه مربوطه را تحت تعقیب قرار خواهیم داد.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرکز بهداشتی درمانی شهدای سراوان رشت نیز بازدید و ضمن گفت‌وگو با کادر بهداشت و درمان و مراجعین در آن، در جریان کم و کیف خدمات ارائه‌شده به آن‌ها قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + چهار =