رئیس شورای اسلامی شهر رشت: فقدان برنامه راهبردی خلا بزرگی در مدیریت شهری رشت / ثبات در روند اجرای سند راهبردی رشت

0 8

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فقدان سند راهبردی ،خلا بزرگی در مدیریت شهری رشت بود که خوشبختانه گام های خوبی در راستای رفع آن برداشته شده است.

عصر کاسپین/ محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مشترک کمیسیون های تخصصی شورا که با هدف بررسی سند راهبردی برنامه های مدیریت شهری رشت برگزار شد اظهار کرد: خوشحالم از اینکه شهرداری رشت پس از سالها دارای یک برنامه مدون بلند مدت می شود و فقدان برنامه راهبردی یک خلا بزرگ در این شهر بود که در این دوره از عمر مدیریت شهری رشت ،گامهای موثری در راستای رفع آن برداشته شده است.
وی به برگزاری جلسات انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت : در زمان انتخاب شهردار، وقتی از برخی کاندیداهای شهرداری تقاضای ارائه برنامه شد، اعلام کردند تا برنامه توسعه شهر را برای اجرا در اختیار آنان قرار دهیم اما به دلیل اینکه رشت فاقد برنامه مدون بلند مدت بود این مهم امکان‌پذیر نبود واین یک ایراد بزرگ در مدیریت شهری رشت محسوب می شد.
رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از پیگیری های شهردار رشت در راستای تحقق این مهم تصریح کرد: با پیگیری های اعضای شورا و فعل خواستنی که در شهردار رشت وجود دارد و با همراهی و تلاش اساتید دانشگاه گیلان، برنامه های راهبردی مدیریت شهری رشت تهیه و ان شاا پس از بررسی ها و مطابقت های لازم به مرحله اجرا در می آید و یقینا قابلیت اصلاح برنامه در طول مدت اجرای آن نیز بر اساس شرایط و دیگر مقتضیات امکان‌پذیر است.
کارگرنیا با اشاره به اینکه برنامه های راهبردی مدیریت شهری باید بر اساس واقعیت های موجود شهر باشد افزود: یقینا تدوین رویایی برنامه ها قابلیت اجرای آن را تحت شعاع قرار می دهد و انتظار داریم اساتید محترم دانشگاه گیلان که مسئولیت تدوین این برنامه ها را بر عهده دارند بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های شهر نسبت به تهیه این برنامه اقدام کنند.
کارگرنیا با طرح این سوال که چه تضمینی برای اجرایی شدن این برنامه راهبردی مدیریت شهری رشت وجود دارد گفت؟ اگر اعتقاد به برنامه بلند مدت داریم باید ضمانت اجرایی وجود داشته باشد و امیدواریم برنامه ای جامع و چابک و قابل انعطاف تدوین و همه ملزم به اجرای آن باشد و تمامی مدیران خود را موظف به اجرای آن بدانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 7 =