رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت: نحوه برگزاری مراسم هفته رشت و بزرگترین رویداد خوراک کشور سه شنبه اعلام میشود/ تمرکز بر ایجاد کسب و کارهای منظم و ساماندهی دستفروشان در سطح شهر رشت

0 12

علیرضا تاج شهرستانی در جلسه هشتاد وهشتم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت اعلام کرد نحوه برگزاری بزرگترین رویداد خوراک کشور و دیگر برنامه های ویژه هفته رشت، روز سه شنبه در دفتر جلسات شهرداری رشت اطلاع رسانی میشود.

عصر کاسپین/ تاج شهرستانی در این جلسه با اشاره به اهمیت چهره شهر از لحاظ فضای کسب و کار گفت: در در یک شهر گردشگرپذیر مانند رشت رعایت نظم کاری در فضای کسب و کار اهمیت ویژه دارد و این امر مستقیمأ بر افکار عمومی تأثیر گذار است.
وی گفت: مخالف فعالیت دستفروشان نیستیم اما توقعات این است که هم بخش ساماندهی مشاغل شهرداری در این موضوع مؤثر ظاهر شود و هم کاسبان خودانتظام رفتار کنند و بساط کسب و کار را در پیادره روها پراکنده نکنند.
وی گفت: کسب و کار خیابانی اگر در فضایی محدود و تعریف شده و با رعایت المانهای دیداری متحدالشکل، یونیفرم کاری باشد و چنانچه در فصل سرما از دیواره پارچه ای استفاده میکنند، رنگ بندی و زیبایی دیداری کسب و کار را نیز در نظر داشته باشند.
وی در این جلسه که با حضور هادی رمضانی، کریمی کرنق اعضای کمیسیون و همچنین رئیس و معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهر رشت تشکیل شد گفت: این موضوع بخصوص در پیاده راه که معبر اصلی تردد گردشگران و محدوده بازار است اهمیت بسیار دارد، میخواهیم کسب و کارهای سیار و فعالیت دستفروشان ضمن اینکه معبر عمومی را در فضایی محدود اشغال میکند، تابع یک نظم و انضباط عمومی و قابل لمس باشد.
وی تصریح کرد پیاده روهای شهر معبر عمومی است و نباید تردد موتورسواران مخل آسایش شهروندان و فضای بازار شود و کاسبان و دستفروشان محترم نیز نباید با بساط های گستره و یا میز و صندلی و غیره، محل عبور رهگذران را تصاحب کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همچنین به رویکردهای اجتماعی در سلامت رفتاری شهروندان اشاره داشت و گفت: غلبه بر خشم و تسلط بر رفتارهای هیجانی در مواقع خشم ، لازمه زندگی اجتماعی و شهرنشینی است، مبادا دعواهای خیابانی منجر به ضرب و جرح در سطح شهر را شاهد باشیم.
تاج شهرستانی همچنین توصیه نمود ، شهروندان و به خصوص جوانان کم تجربه، در امور اداری مربوط به ثبت اسناد، هوشمندی و تمرکز بر آنچه که امضا میکنند داشته باشند.
وی گفت: سهل انگاری و عدم تمرکز بر مسئولیت امضاها در هر قرارداد کوچک و بزرگ، بعدها میتواند منشأ مشکلات و معضلات اجتماعی و خشونت های رفتاری باشد.
وی توضیح داد: زندگیهای امروز باید متمدنانه و برخوردار از اصول رفتاری و منطبق با موازین شهرنشینی باشد.
وی در رابطه با برگزاری مراسم هفته رشت نیز اشاره داشت تمهیدات در این موضوع اندیشیده شده و شهر رشت در یک هماهنگی کلی آماده برگزاری مراسم فرهنگ محور، جشنواره ای برای شهروندان است که جزییات آن روز سه شنبه پنجم دی ماه اطلاع رسانی میشود.
در این جلسه اعلام شد، مراسم تجلیل از مفاخر و شخصیت های قرآنی شهر رشت و همچنیـن نشست با یادگاران جهاد و شهادت و همسران و خانوده های شهدا و تجلیل از آنان ، از برنامه های قابل اجرا درهفته رشت است و علاوه بر آن چندین برنامه جشنواره ای ، هنری، تجلیل از ورزشکاران، همایش های رسمی و رویداد بزرگ خوراک کشور با حضور هتلداران و رستوران داران و جمعی از صاحبان مشاغل خرد مرتبط با خوراک از دیگر اجراهای تدارک دیده شده در هفته رشت است.
در دستور دیگری از این جلسه توسط معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از ایجاد زیرساختها برای برپایی میزهای مشاوره و روانشناسی های عمومی رایگان در پارک شهر رشت خبر داده شد.
در این جلسه عنوان شد، مشاوره های روانشناسی و تمرکز بر حل مشکلات عمومی و داخلی شهروندان با تکیه بر علم و تجربه روانشناسان از اهداف این سازمان فرهنگی ورزشی شهر است و در حال ایجاد تمهیدات برای برپایی میزهای مشاوره در بخشی از پارک شهر رشت ویژه تمامی اقشار شهروندان هستیـم.
در این جلسه لوایح چند حمایت مالی از باشگاه ها و موسسات ورزشی، فرهنگی و مذهبی بررسی و به موافقت اعضا رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هفت =