ضرایب دستمزد مقطوع رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری در محاسبه حق بیمه ارتقاء یافته است

0 19

با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی مبنای دستمزد مشمول کسر حق بیمه رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری با ارتقاء ضرایب مربوطه افزایش یافته و از اول مهرماه ۱۴۰۲ معیار دریافت حق بیمه و ارائه تعهدات قانونی قرار دارد .

عصر کاسپین/ در این بخشنامه آمده است :

بر اساس ماده واحده قانون بیمه های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی هیات وزیران تمامی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و مکلفند حق بیمه مقرر را راساً بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی تعیین میگردد به سازمان پرداخت و از مزایای آن برخوردار گردند .

از این رو حسب مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ضرایب دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری از اول مهرماه سالجاری شامل ۱/۳۵ برابر حداقل دستمزد برای رانندگان وانت بار ، سواری ، مینی بوس و کامیونت برون شهری و ۱/۶۵ برابر حداقل دستمزد برای رانندگان اتوبوس و کامیون برون شهری میباشد .

بر این اساس دستمزد مقطوع روزانه رانندگان وانت بار ، سواری ، مینی بوس و کامیونت معادل ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۳۰ ریال و رانندگان اتوبوس و کامیون معادل ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۶۰ ریال تعیین گردیده است .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار راننده تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند که حدود نیمی از آنها را رانندگان برون شهری تشکیل میدهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =