مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد; افزایش ۸۳ درصدی حمل کالاهای اساسی از گیلان در سال جاری

0 19

«غلامعلی نیک فهم» در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل مسافر و کالای استان گیلان که با حضور «موسی فکور» سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ،کانون ها و انجمن های صنفی شرکتها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر برگزار شد، با بیان اینکه در سال جاری با انجام ۴۰ هزار و ۳۷۵ سفر، ۸۹۷ هزار و ۶۵ تن کالای اساسی از استان جابه جا شد، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸۳.۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

عصر کاسپین/ وی یادآور شد: در مجموع هشت میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۹۳ تن کالا طی این مدت از گیلان حمل گردیده که ۱۲.۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تعداد شرکت های حمل و نقل بار استان را ۱۵۶ شرکت و موسسه دانست و تصریح کرد: همچنین یک کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی، هفت انجمن صنفی شرکت های کالا و هشت انجمن صنفی رانندگان کالا داریم.
نیک فهم ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۵۲۰ هزار سفر انجام شد که طی مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش در شمار مسافران جابه جا شده را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: یک کانون انجمن صنفی شرکت های مسافربری، هشت انجمن صنفی شرکت های مسافربری، پنج انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر و یک اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه در گیلان فعالیت دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، آمار رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی مسافر استان را نیز ۳۰۹۹ نفر و تعداد پایانه های عمومی مسافری استان را ۱۰ پایانه عنوان کرد و متذکر شد: ۶ پایانه تحت مالکیت شهرداری و چهار پایانه تحت مالکیت بخش خصوصی داریم.

در این جلسه همچنین نمایندگان کانون ها ، انجمن ها و شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر نیز مسائل و مشکلات خود را عنوان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 19 =