با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی؛ جلسه سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم کوتاه رشت برگزار شد

0 10

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت، توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و با محوریت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در تاریخ ۱۷ الی ۱۹ اسفند ماه سال جاری در رشت برگزار میشود.

عصرکاسپین /به همین مناسبت جلسه سیاستگذاری و هم اندیشی این رویداد ملی فرهنگی با ریاست علیرضا تاج شهرستانی و با حضور محجوب، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی، کریمی رئیس روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی، اصغرتاش و زره پوش مشاورین کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی، فروتن ، نماینده اداره کل ارشاد اسلامی گیلان، نعمتی نماینده اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان ، اسماعیل حاجتی، نماینده هنرمندان سینمایی گیلان و اعضایی از دیگر ادارات گیلان تشکیل شد.

در این جلسه با ذکر آنکه این جشنواره در سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی و در سطح ملی برای دومین بار در شهر رشت برگزار میشود، مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

همچنین موضوعات زمینه ای قابل پرداخت در این جشنواره :

– شهروند و آسیب های اجتماعی
– آموزش های شهروندی
– شهروند و مشکلات شهری
– شهروند و رعایت حقوق شهروندی
– شهروند و قوانین شهری
– شهروند و زیباییهای شهری اعلام شد و برای بخش ویژه و خاص این جشنواره؛

– ” شهروند و جوانی جمعیت ”
زمینه های قابل پرداخت در این رویداد فرهنگی و شهروندمحور اعلام شد.

علیرضا تاج شهرستانی رئیس جلسه در توضیحاتی اعلام کرد:
دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و با مشارکت ارگانهایی برگزار میشود که نمایندگان آنها در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه پرداختن به آسیب های شهروندی و آموزش های شهروندی نیز موضوعات مهمی هستند که امیدواریم فیلمسازان شرکت کننده به نحوی شایسته در این جشنواره به آنها بپردازند و با تداوم این حرکتها شاهد فرهنگ محوری بیش از پیش در شهر رشت باشیم گفت: این جشنواره ها آورده های گردشگری و توسعه فرهنگی برای رشت خواهد داشت.

تاج شهرستانی ضمن نام بردن از اسماعیل حاجتی، هنرمند حاضر در جلسه بعنوان چهره‌ ارزشمند هنری شهر رشت گفت: گیلان در طول سالیان بازیگران صاحب نامی را به صنعت سینما و تئاتر کشور معرفی کرده است و امیدواریم برگزاری اینگونه جشنواره ها منجر به شناسایی و معرفی چهره های جوان به صنعت فیلم و تئاتر کشور شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در ادامه گفت: آنچه مهم است تعداد دقایق فیلمهای شرکت کننده در جشنواره نیست بلکه تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم است که در هر رویداد هنری مدنظر سازندگان و داوران خواهد بود؛ ضمن اینکه خواستار آن هستیم این جشنواره به شکل گسترده با مخاطبان حداکثری و به شکل شهروند محور اجرا شود.

وی تاکید کرد برای اختتامیه این جشنواره تعدادی از برگزیدگان سال گذشته جشنواره فیلم کوتاه رشت دعوت شوند و از لحاظ رسانه ای نیز تمهیدات لازم با رسانه های پرمخاطب برای پوشش خبری این رویداد هماهنگی ها صورت گیرد.

محجوب رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه ضمن اعلام اینکه در هر بخش از این جشنواره شامل پویانمایی مستندسازی و فیلم کوتاه حداقل ۲۰ اثر برگزیده خواهیم داشت گفت ورک شاپ های صنایع دستی گیلان ، میز غذا و خوراک و امکان اسکان بیش از ۱۲۰ میهمان کشوری در این رویداد پیش بینی شده است.

محجوب با اعلام اینکه مهدی آذرپندار، سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران در لیست میهمانان ویژه این جشنواره حضور خواهد داشت گفت: در صدد دعوت از میهمانان شاخص ملی در دومین جشنواره فیلم کوتاه رشت هستیـم.
زره پوش مشاور کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز با بیان اینکه حضور چهره ها و مجریان صاحبنام و شناخته شده بر جذابیت و میزان استقبال عمومی در این جشنواره خواهد افزود برگزاری چنین رویدادهایی را فرصت هایی برای سرمایه گذاریهای پیش رو برای شهر رشت دانست و گفت: ‌شایسته است با نصب پوسترهای مخصوص جشنواره فیلم کوتاه رشت و معرفی نهادهای مشارکت کننده در این رویداد، بتوانیم زیرساختهای جدید در بسترهای اقتصادی، توسعه فرهنگی و گردشگری را در شهر رشت شاهد باشیم .

در این جلسه کریمی ، رئیس روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی رشت آدرس اینترنتی

Sobheghalam.ir
را برای ارسال آثار فیلم سازان از سراسر کشور تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام نمود و گفت : علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره ۰۹۱۱۷۰۵۴۸۳۵ تماس حاصل نمایند ضمن اینکه شرکت اشخاص حقیقی و حقوقی و ادارات و نهادها در این جشنواره بلامانع بوده و در تعدد آثار ارسالی نیز محدودیتی نداریم.

وی تاریخ برگزاری اختتامیه رویداد فرهنگی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت را ۱۹ اسفند سال جاری اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =