در هجدهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای رشت به لزوم جذب نیرو با هدف ارائه خدمات در حوزه های رفت و روب و فضای سبز و شهربانی تاکید شد در هجدهمین جلسه

0 10

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در هجدهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای رشت با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: ان شاا همه ما رهروان خوبی برای پیشوایان دین باشیم.

عصر کاسپین/ وی به بررسی دفترچه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:

پس از تبدیل وضعیت جمعی از نیروهای شهرداری رشت بر اساس قانون اعلام شده در برخی از حوزه ها با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم و این مسئله منجر به تحمیل فشار کاری مضاعف به دیگر نیروهای شرکتی شده است.

کارگرنیا با بیان اینکه کمبود نیرو در شهرداری در حوزه های رفت و روب ، فضای سبز و .. مشاهده می شود افزود: این مسئله موجب شده که رفت و روب و نظافت شهری مطلوب نباشد و یقینا با توجه به تداوم تبدیل وضعیت ها ، کمبود نیرو افزایش پیدا می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه اضافه کاری کارگران شهرداری رشت در بودجه سال ۱۴۰۳ مورد توجه باشد تصریح کرد: حوزه های کارگری شهرداری رشت با فشار کاری مضاعف مواجه هستند و باید تسهیلات و تمهیداتی برای قدردانی از زحمات شبانه روزی آنان منظور شود.

تصمیم گیری های نهایی درباره مشکلات کارگران شرکتی شهرداری

نائب رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورا دغدغه مشکلات کارگران شرکتی شهرداری را دارند اظهار کرد: مشکلات شهر رشت فراوان است و یقینا کمبود نیرو منجر به تحمیل مشکلات مضاعف می شود.

هادی رمضانی با بیان اینکه کمبود نیرو منجر به تحمیل فشار کاری مضاعف به دیگر نیروها می شود افزود: ان شاا طی جلسه ای با حضور شهردار و مدیران مربوطه تصمیم گیری های نهایی در این باره انجام می شود.

انتقاد از فشار کاری مضاعف به نیروهای پاکبان شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تحت هر شرایطی در زمان انعقاد قرار داد با نیروهای شرکتی باید دو عضو شورا حضور داشته باشد اظهار کرد: اجازه نمی دهیم نیروهای شرکتی شهرداری رشت تحت فشار قرار گیرند.

محسن سماکچی با بیان اینکه شرکت ها با همین تعداد از نیروها می خواهند خدمات دهی کنند افزود: فشار کاری به نیروها اضافه شده است و در گذشته در یک مسیر دو نفر پاکبان مشغول خدمت بودند و حالا به واسطه کمبود نیرو ، یک نفر نیرو در همان مسیر و چند مسیر جدید دیگر مشغول فعالیت است.

وی با انتقاد از عدم پرداخت کارت های هدیه شب یلدا به کارگران شرکتی شهرداری رشت بیان کرد: یک بند متمم در حوزه خدمات شهر بابت پرداخت کارت های هدیه شب یلدا به کارگران شرکتی شهرداری رشت اضافه شده است و انتظار داریم به رفع مشکلات ‌کارگران توجه ویژه معطوف شود.

عملکرد ضعیف نواحی شهرداری رشت / شهر در حال مدیریت شهرداری

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای همجوار برای رفت و روب و ساماندهی یک پارک ده نفر نیرو مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: اما در شهر رشت پاکبان مظلوم انگار در دوی ماراتن شرکت کرده است و باید با سرعت بالا نسبت به جمع آوری زباله و رفت و روب مسیرها اقدام کند .

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه در نواحی شهرداری رشت انگار نیرو وجود ندارد افزود: نواحی شهرداری رشت بسیار ضعیف عمل می کند و به همین علت ساخت و سازهای غیر مجاز نیز همچنان در دست انجام است.

وی با تاکید به اینکه کمبود نیرو موجب شده که کارها به تاخیر بیافتد بیان کرد: از چندین بنا بازدید کردم و متوجه شد که تخلفات بسیاری وجود دارد و باید بپذیریم به جای اینکه شهرداری رشت شهر را مدیریت کند، شهر در حال مدیریت شهرداری است.

عضو شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت سیما و منظر شهر رشت افزود: کمتر از دو ماه تا پایان سال باقی مانده است و یقینا رشت پذیرای گردشگران نوروزی است اما وضعیت شهر آمادگی لازم بابت پذیرایی از این گردشگران را ندارد.

تاج شهرستانی با تاکید به اینکه برخی از مشکلات سیما و منظر رشت با یک سطل رنگ قابل برطرف شدن است بیان کرد: چرا این مباحث پیش و پا افتاده به تاخیر می افتد تا پس از آن شهر با چالش مواجه شود؟

کمبود نیروی شهرداری رشت در حوزه های رفت و روب ، شهربان و فضای سبز

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه رشت در حوزه رفت و روب در مرحله بحران قرار دارد اظهار کرد: معاونت شهرداری های مناطق رشت اعلام کردند که به واسطه تعیین تکلیف برخی از نیروها ، در حوزه رفت و روب به شدت با مشکل مواجه شده اند.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در حوزه شهربان ها و فضای سبز نیز به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم افزود: در حوزه نگهبانی شاهد هستیم که حتی دو پارک به یک نگهبان سپرده شده است و همین مسئله منجر شده است که برخی از اقلام به سرقت برود.

وی با تاکید به اینکه ۵۵ نفر به عنوان راننده شرکتی در سازمان حمل و نقل شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند بیان کرد: ممکن است یک تعداد از این افراد در روز بیمار و یا در مرخصی باشند و قرار بود افرادی که پیش تر از این با این عنوان جذب شده بودند و در حوزه های دیگر مشغول به کار بودند مجدد به این حوزه برگردند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته در حوزه شهربان نیروهای بیشتری در اختیار داشتیم تصریح کرد: در حوزه رفت و روب، شهربانی، فضای سبز و .. به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم و از شهرداری رشت تقاضا داریم به این مهم توجه داشته باشد .

عباس نژاد با بیان اینکه در حوزه رفت و روب کمبود نیرو چالش ایجاد می کند بیان کرد: وقتی نظافت شهر مطلوب نباشد یقینا دغدغه های شهروندان افزایش پیدا می کند.

وی با انتقاد از واریز پول های بیخود به حساب شرکت های پیمانکاری در حوزه نیروهای شرکتی افزود: چرا اجازه نمی دهند شهرداری ها خودشان مستقیم در این حوزه فعالیت کنند و چرا باید پول بی دلیلی به جای اینکه به حساب نیروهای شرکتی واریز شود به جیب شرکت ها برود؟

عضو شورای رشت با اشاره به اینکه باید رفع مشکل کمبود نیرو در بودجه سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شود افزود: با توجه به کمبود نیروی شدید تصور می کردم حتما شهرداری رشت در این باره چاره اندیشی کند اما این مقوله هنوز در بودجه سال ۱۴۰۳ گنجانده نشده است.

اعتبار یک هزار و پانصد میلیارد تومانی برای جذب نیرو در سال ۱۴۰۳

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه رانندگان ، رفت و روب و شهربان با کمبود نیرو مواجه هستیم اظهار کرد: طی صحبتی که با شهردار رشت در این باره انجام شد ، شهردار اعلام کرد که بابت این افزایش نیروها یک هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۳ نیاز دارد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه کارها را به درستی انجام دهیم افزود: اگر شهر به این تعداد نیرو نیاز دارد، باید برای حفظ نظافت و دیگر مباحث شهری این مهم مورد توجه باشد‌.

وی با تاکید به اینکه باید حقوق و مزایای نیروهای شرکتی برای سال جدید بررسی شود بیان کرد: نباید مباحث در این حوزه درگیر طی زمان شود چون ممکن است در پرداخت حقوق و مزایا در ماه های آتی مشکلاتی رقم بخورد.

جذب یکصد نفر نیرو در شهرداری رشت

نادر حسینی عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکهزار و ۸۰۰ نیروی حجمی در شهرداری رشت داریم اظهار کرد: به شهردار رشت اجازه دهیم که در سال ۱۴۰۳ پنج درصد یا یکصد نفر نیرو وارد شهرداری رشت کند و بعد این تعداد برای حوزه های مختلف و مورد نیاز تقسیم بندی شوند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =