اعلام بیش از ۱۱۵ نیاز فناورانه در حوزه انرژی در رویداد تانای انرژی گیلان

0 6

اولین رویداد تانای انرژی در استان برای رفع چالش‌های فناورانه حوزه انرژی با اعلام نیازهای فناورانه استان، با حضور فناوران و صاحبان ایده در پارک‌های علم و فناوری گیلان برگزار ‌شد.

عصر کاسپین/ دکتر حاتم زاده: یکی از اجزای کلیدی این رویداد کسانی هستند که باید شناسایی بشوند تا از فکر و اندیشه ایشان بتوانیم در راستای توسعه زیست بوم منطقه بهره مند شویم.

اولین رویداد انرژی استان که به عنوان پنجمین رویداد تانا «توسعه و ارتقای نوآوری استانها» در استان است برای رفع چالش‌های فناورانه انرژی به همت مرکز فن بازار ملی ایران و کارگزار فناوری صدرا و با حضور مدیرکل حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب در پارک علم و فناوری گیلان برگزار ‌شد.

در این رویداد، علاوه بر شناسایی و اعلام بیش از ۱۱۵ نیاز فناورانه، با حضور برخی از شرکت‌های تابعه و وابسته توانیر و برق و همچنین شرکت های فناور و دانش بنیان استان، ۲۰ راهکار اعلام شد که پس از داوری، ۸ ایده و فناوری برتر به عنوان ایده های فناورانه اجرایی اعلام شد که در این رویداد راهکارهای خود را ارائه نمودند و توانمندی و محصول خود را برای رفع نیازمندی های اعلام شده، معرفی کردند.

در این رویداد، شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) وابسته به وزارت نیرو به عنوان سرمایه گذار برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها برای تولید کالا‌های مورد نیاز صنعت آب، برق، آب و فاضلاب، که به تشخیص وزارت نیرو، می تواند به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شود؛ نیز حضور داشت.

دکتر حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین در ارتباط با قابلیت و توامندی استان ها گفت: همه استان با توجه به زیست بوم فناوری و نوآوری خود، ظرفیت یکسانی ندارد، اما ما می توانیم با کمک معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همراهی با سیاست گذاران و راهبران سند اقتصاد دانش بنیان استان که مجموعه ای از دستگاه های اجرای مختلف هستند، از وجود توامندهای و ظرفیتهای استان بهرمند شویم.

وی گفت: یکی از اجزای کلیدی این رویداد کسانی هستند که باید شناسایی بشوند تا از فکر و اندیشه ایشان بتوانیم در راستای توسعه زیست بوم منطقه بهره مند شویم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح می توانیم از این ظرفیت موجود استفاده کنیم، لذا در گام اول باید بدانیم در هر حوزه ای از این زیست بوم چه کسانی به عنوان کنشگران اصلی هستند؛ مخصوصا همین رویداد که در حوزه انرژی درحال برگزاری هست؛ آنهایی که به عنوان بازیگران اصلی هستند؛ هم سازمان ها و هم صاحبان ایده و فناوری را گرد هم آوردیم تا کلیدی ترین عنصر این زیست بوم؛ یعنی فکرها و اندیشه های فناورانه را شناسایی کنیم تا بتوانیم در راستای توسعه زیست بوم منطقه بهره مند شویم.

دکتر حاتم زاده ادامه داد: خوشبختانه در استان گیلان در زمینه انرژی شرکت های فناور و دانش بنیان و حتی در قالب هسته های تحقیقاتی این قابلیت و توانمندی را دارند که نیازهای فناورانه استان و حتی کشور را رفع نمایند و به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند و در اینجا وظیقه ما شناسایی این کنشگران و حمایت از آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: این رویدادها گام مثبتی برای شناسایی این ظرفیت ها و ایجاد تعامل بین تمامی کنشگران زیست بوم فناوری می باشد و ما بعنوان بازوان اجرایی استان این زیست بوم را ارتقا بدهیم؛ البته در خود استان این قابلیت بسیار محسوس است که صاحبان ایده و فناوری در استان حتی در سطح ملی و فراملی می توانند نقش مهمی ایفا کنند و لذا این برای ما بسیار ارزشمند است.

وی در پایان افزود: پارک علم و فناوری گیلان با عهدار بودن دبیری انجمن پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی -کامستک – و همچنین مرکز ملی فن بازار کشور به عنوان یکی از موفق ترین پارک های علم و فناوری کشور محسوب می شود و آمادگی حمایت از فناوری های مختلف را دارد.

این رویداد با معرفی و ارائه ۸ شرکت فناور و دانش بنیان آغاز شد و در پایان و پس از ارزیابی داوران، سه شرکت فناور برتر معرفی شدند و به رسم یادبود از ایشان تقدیر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =