تاکید کارگرنیا بر زمان بندی پروژه های برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری رشت

0 10

محمدحسین واثق کارگرنیا در شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار که به ریاست سیدحسین رضویان و با محوریت بررسی برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد از مجموعه شهرداری رشت و حوزه خدمات شهر بابت زحماتی که در روزهای اخیر بابت برفروبی و بازگشایی معابر داشته اند قدردانی کرد.

عصر کاسپین/ محمدحسین واثق کارگرنیا در شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار که ظهر سه شنبه به ریاست سیدحسین رضویان و با محوریت بررسی برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد از مجموعه شهرداری رشت و حوزه خدمات شهر بابت زحماتی که در روزهای اخیر بابت برفروبی و بازگشایی معابر داشته اند قدردانی کرد.

رئیس شورا همچنین برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت را از برنامه های مهم مدیریت شهری دانست و افزود: اصل کار شهرداری رشت باید بر اصول این برنامه استوار باشد.

کارگرنیا با اشاره به تهیه برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری رشت خاطر نشان کرد: سالهاست شهرداری رشت بدون برنامه مدون و بر مبنای برنامه های یک ساله در قالب بودجه سالانه به کار خود ادامه داده است که از این جهت منجر به بی نظمی هایی در برنامه ریزی های مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع های غیرهمسطح طرح میثاق در مواردی مثل تقاطع های حمیدیان و باهنر در طرح جامع نیز پیش از این دیده شده بود، اظهار داشت: پس از مدتها، شجاعت شهردار فعلی رشت بود که با تمام موانع مالی و اجرایی و بعضا ناهماهنگی هایی که بین دستگاه ها وجود داشت این تقاطع ها را اجرایی کرد و پروژه های طرح میثاق در برنامه ۵ ساله نیز دیده شده اند.

وی خواستار همراهی دیگر دستگاه های اجرایی به منظور اجرای پروژه های طرح میثاق شد و گفت: برخی دستگاه های خدمات رسان چالش هایی را در این زمینه ایجاد کرده اند و حتی با تعطیلی کوتاه مدت برخی پروژه ها مواجه هستیم.

عضو کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت با اشاره به توانمندی اساتید دانشگاه گیلان در تهیه برنامه راهبردی عملیاتی عنوان کرد: با این حال به دلیل گستردگی کار، برخی موارد ممکن است مغفول مانده باشد که می توان با استفاده از نظرات و پیشنهادات کارشناسان، در برنامه اصلاحی و ویرایش برنامه اولیه این موارد را نیز در نظر گرفت.

محمد حسین واثق کارگرنیا عدم زمان بندی دقیق اجرای پروژه ها را یکی از ایرادات برنامه راهبردی عملیاتی برشمرد و افزود: باید بدانیم امروز در چه نقطه ای قرار داریم و هر سال قرار است در موضوعات مختلف در چه نقطه ای باشیم تا به اهداف برنامه ۲۰ ساله دست یابیم.

رئیس شورا در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی هایی که در حال انجام است شاهد شهری ایده آل برای شهروندان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =