در نود و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت مطرح شد؛ انتقاد تند رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی به نابسامانی وضعیت خدمات شهری رشت

0 16

علیرضا تاج شهرستانی در جلسه نود و هشتم کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی رشت با انتقاد تند از عملکرد بسیار ضعیف معاونت خدمات شهری گفت: پس از بارش برف در هفته گذشته وضعیت نابسامان شهر بدتر از گذشته شد و خاک های جاروب نشده معابر اصلی و فرعی را گل آلود کرد و سخنان ما و گلایه های شهروندان هیچ یک به گوش مسئولان بخش خدمات شهر کوثر واقع نشد !
عصر کاسپین/ تاج شهرستانی همچنین با ذکر اینکه در بحث سیمامنظر نیز از آذرماه تاکنون چندین بار تاکید کردیم که کار به روزهای پایانی سال موکول نشود، آنقدر اقدامی صورت نگرفت تا امروز و در آستانه نوروز با شهری مملو از گل و لای و سطوح و دیوارها و پلها و تابلوهای کثیف مواجه باشیم و چندروز دیگر میهمانان نوروز را با وضع موجود پذیرا شویم !
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با ذکر اینکه همگی پرسنل شهرداری به دیگر کلانشهرهای کشور سفر داشته اند و پاکسازی و شستشوی معابر حتی کیسه های نایلونی که در مخازن زباله میگذارند را دیده‌اند؛ گفت : چگونه است که عملکرد شهرداری فقط صدور پروانه شده است و اخذ عوارض نوسازی و کمیسیون ماده ۱۰۰ بدون ارائه خدمات شهروندی؟!!
وی تصریح کرد: وقتی از شهروند عوارض میگیرید بدیهی است که باید به شهروند خدمات ارائه دهید و این مطلب چیزی نیست که بنده عضو شورا باید به شهرداری گوشزد کنم بلکه پرسنلی که سالها سابقه خدمت در شهرداری دارند باید الگوهای اجرایی ارائه دهند و حمایتهای شورای شهر در امور مختلف و تعامل با دستگاههای نظارتی را طلب کنند.
تاج شهرستانی با بیان اینکه بعضی معابر حاشیه شهر مانند مسیر جانبازان به سمت آج بیشه را با نگاه یک شهروند معمولی نگاه کنید که چگونه از کمترین تجهیزات مبلمان شهری بی بهره مانده، شامل طرح تفضیلی نشده و سهمش از شهرداری، شبهای تاریک و فقر امکانات است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت: مسئولان شهرداری رشت بجای پاسخدهی بی مسئولانه و ذکر آنکه فلان پیمانکار قطع ارتباط کرد و در حال فراخوان جدید هستیم و مغلطه و سفسطه، آنچه در این مهم لازم است انجام دهند، هزینه کنند و به شکل ضربتی با تعیین نیروهای داوطلب در کمترین زمان نسبت به حل معضل کثیفی معابر و سطوح رشت اقدام نمایند.
وی تاکید کرد : اولین وظیفه شهرداری ها رسیدگی به تمیزی ظاهری شهر است و عدم دستیابی به آن اجراهای دیگر را بی ارزش میکند و شهروند و گردشگر را ناراضی و پشیمان و این در حالی است که بدون اغراق شهروندان رشتی در منازل خود جزء تمیزترین ایرانیان هستند و طبعأ کثیفی شهر برای آنان بسیار آزار دهنده است.
این عضو پارلمان شهری با ذکر اینکه برای رشت عزیز و چهره کنونی این شهر متاسفم گفت: پروژه های طرح میثاق خود مجری و پیمانکار دارد و اجرای آن نباید بر وظایف ذاتی شهرداری کوچکترین تاثیری بگذارد؛ بنده بزودی در این رابطه مکاتباتی خواهم داشت زیرا این فریادها و اعتراضات مدام تکرار میشود اما میل و انگیزه ای برای بهبود اوضاع مشاهده نمیشود.
تاج شهرستانی در بخشی از این جلسه، ضمن تبریک به سه نماینده برگزیده حوزه شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و نام بردن از آقایان کوچکی نژاد، مهدی فلاح و احمدی سنگر گفت: برای این عزیزان آرزوی موفقیت در اهداف پیش رو را دارم و این کمیسیون مشارکت مردم شریف رشت در انتخابات اخیر را ارج می‌نهـد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ، درگذشت چهره شاخص جامعه مطبوعات و رسانه ای گیلان ‘ محمد حسین ضیابری’ را تسلیت گفت و این اتفاق را ضایعه ای بر پیکره رسانه ای گیلان دانست و همچنین ضایعه وارده به خانواده رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را تسلیت گفت.

– موافقت با مشارکت مالی شهرداری با هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان در برگزاری مسابقات کشوری
در ادامه این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و رؤسای سازمانهای سیمامنظر و فرهنگی ورزشی و همچنین حضور معصومه خانزاده مدیر برنامه و بودجه شهرداری برگزار شد با لایحه مشارکت مالی شهرداری برای برگزاری مسابقات کشوری پرورش اندام که اخیرأ با میزبانی رشت برگزار شد موافقت گردید.
نماینده رئیس هیات مدیره هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان در این جلسه با ذکر اینکه میزبانی این دوره از مسابقات کشوری برای رشت یک امتیاز بود گفت: برخورداری از ۲۰۰ داور و شرکت ۱۵۰۰ ورزشکار در این دوره که نتایج آن تیترهای خبری شد، نگاه جامعه ورزشی جهان را متوجه رشت نمود.
وی اضافه کرد: حضور پرتعداد ۱۵۰۰ شرکت کننده بدنساز در سطح ملی، یک رکور شکنی در این سری مسابقات بود.
این مسئول ورزشی، رقم هزینه شده در این سری مسابقات را چهار میلیارد تومان اعلام کرد که با این احتساب سهم مشارکت شهرداری ۵ درصد از مبلغ بوده است.

نادر حسینی عضو کمیسیون در این موضوع گفت: مشارکت در هزینه کردها معمولا پیش از رویدادهای ورزشی به شهرداری و شورا اعلام و لوایح مصوب میشود اما طرح این لایحه بدلیل تلاقی با فصل بودجه بندی شهرداری به پس از مسابقات موکول شده بود.
حسینی توضیح داد : لازم است لوایح مشارکت در هر رویداد ورزشی یا فرهنگی و اجتماعی با مدت معنادار و موجه پیش از آغاز برگزاری ها اعلام و نسبت به آن تصمیم گیری شود.

در این جلسه مدیر برنامه و بودجه شهرداری ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۳ مربوط به دو سازمان سیما، منظر و فرهنگی ورزشی در سه بخش درآمدها، جاری و عمرانی را مطرح کرد و توضیحات مربوط به بندها و تبصره ها به اطلاع اعضا رسید.
خانزاده در توضیحات خود عنوان کرد: طبق ضوابط، ردیف تبلیغات محیطی، منحصر به دو سازمان سیما منظر و فرهنگی ورزشی و همچنین روابط عمومی شهرداری مرکز میباشد و مناطق در این موضوع اعمال هزینه نخواهند داشت.

در پایان جلسه یک حکم مشاوره اهدا و دو لایحه نامگذاری معابر پس از توضیحات قهرمانی نماینده روابط عمومی شهرداری، به موافقت اعضا رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 7 =