دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان: ظهور و بروز رسانه های متعهد در مقابله با رسانه های معاند در حوزه عفاف و حجاب/ تقویت شورا های امر به معروف در درون دستگاه های دولتی

0 4

راه اندازی نرم افزار سو جهت مقابله و مبارزه مردمی با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اداری

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: انتظار داریم رسانه های متعهد و انقلابی در مقابله با رسانه های معاند در حوزه عفاف و حجاب بیش از پیش ظهور و بروز داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکومیت حمله موشکی رژیم غاصب اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که منجر به شهادت جمعی از مستشاران وفرماندهان نظامی ایرانی شد اظهار کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان بود که ستاد امر بمعروف ونهی از منکر استان گیلان ضمن تبریک این عملیات گسترده، تاریخی، مقتدرانه و غرور آفرین حمله موشکی و پهبادی به سرزمین‌های اشغالی اسرائیل غاصب اظهار امیدواری کرد که این سیلی محکم فرزندان ملت قهرمان ایران، پاسخ کوبنده و درس آموزی باشد برای تمامی آنانی که خوی ددمنشی و تجاوزگری را نسبت به دیگر کشورها، خصوصاً فلسطین مظلوم را در سر می پرورانند.

دکتر محمد مهدی صدیقی به برگزاری جلسه ای در روز گذشته ما بین مدیران عالی استانی و با حضور نماینده محترم ولی فقیه در گیلان، استاندار محترم، رئیس کل محترم دادگستری، فرماندهان محترم سپاه و انتظامی استان گیلان و . . .
اشاره کرد و گفت: در این جلسه پیرامون زدودن ناهنجاری ها در حوزه عفاف و حجاب، مباحث مختلفی مطرح شد و شروع اجرای طرح قانونی عفاف و حجاب در سطح عمومی اجتماع توسط نیروی انتظامی، با همکاری دستگاه قضایی، سپاه، بسیج و ستاد امر بمعروف ونهی از منکر به منظور ترویج حجاب ایرانی اسلامی مورد حمایت قرار گرفت و تاکید بر برنامه ریزی هایی در دست اقدام که یقینا نتایج آن باعث تقویت بنیان‌های نظام خانواده وموجبات دلگرمی مردم فهیم و انقلابی خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق جنگ نرم و شبیخون فرهنگی قصد آسیب رساندن به ارکان جامعه اسلامی ایرانی را دارند تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب کشور را به زمان پیش از انقلاب باز گرداند و متاسفانه تعدادی از افراد فریب خورده نیز در دام آنان گرفتار شده اند که یقیناً با تبیین درست فلسفه عفاف و حجاب در قالب تذکر لسانی می توانیم مجدداً آنان را به مسیر صحیح هدایت کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به فعالیت گروهی از معاندین نظام و افراد خودفروخته در راستای ترویج بی بند و باری در جامعه بیان کرد: این افراد بر اساس عقده های درونی و خانواد گی همچنین مزد بگیری از دشمنان قسم خورده نظام با هدف و برنامه ریزی شده به ترویج بی حجابی و بی بند و باری می پردازند.

صدیقی به برنامه اخیر پلیس در برخورد های سلبی با هنجارشکنان اشاره کرد و گفت: این موضوع حاکی از آن نیست که فقط برخوردهای سلبی، مشکل گشای معضل عفاف و حجاب است بلکه معتقدیم در کنار برخوردهای سلبی باید برخوردهای ایجابی نیز صورت گیرد و تذکر دلسوزانه و هدایت گرانه لسانی یکی از بزرگترین رسالت آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

وی با اشاره به همراهی سپاه و بسیج ودستگاه قضایی و ستاد امر بمعروف ونهی از منکر استان گیلان در اجرای طرح قانون عفاف و حجاب با پلیس فراجا تصریح کرد: عفاف و حجاب یکی از سرمایه های عظیم جامعه ایرانی اسلامی است که برای تحقق آن مجاهدت ها و فداکاری های فراوانی صورت گرفت و ثمره خون شهیدان گرانقدر ماست .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید به تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های حاکمیتی بیان داشت: تشکیل و تقویت این شوراها در تمامی نهادها، سازمانها و دوایر دولتی استان از جمله اصناف گیلان در راستای تعامل بیشتر و کاهش آسیب های اداری و اجتماعی می‌باشد و تا کنون ۶۲۵ شورای امر به معروف در سطح استان دایر شده است که پیش از آغاز به کار حقیر در این ستاد ۷۰ شورا بود.

صدیقی به برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارآمدی بهتر آمران به معروف و ناهیان از منکر گیلان تاکید نمود و گفت: همچنین ۸۱ تشکل عفاف و حجاب در استان مشغول فعالیت هستند و اخیرا ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با راه اندازی نرم افزاری تحت عنوان ( سو ) مسیر را به منظور برقراری ارتباط با این ستاد تسهیل کرده است و هر فردی می تواند با نصب این نرم افزار ، موارد مرتبط را گزارش کند.
وی با بیان اینکه طی تصمیمات اتخاذ شده وضعیت عفاف و حجاب در درون دستگاه های دولتی را از طریق مدیران دستگاه پیگیر می شویم افزود: بازرسی از دستگاه‌های حاکمیتی یک مکانیزم ارزشمند در راستای زدودن مفاسد اجتماعی و فرهنگی در درون استان است و تا کنون سه مرحله بازرسی در حوزه عفاف و حجاب در سطح ادارات گیلان انجام شده است و این بازدیدها یکی از رسالت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و یقینا با تذکرات انجام شده و ارسال دستورالعمل های مرتبط در صورت تداوم برخی از ناهنجاری‌ها در برخی از دستگاه های دولتی هیچ عذری پذیرفتنی نخواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به چهار حوزه عملکردی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: آموزش های لازم برای تقویت عملکرد آمران و ناهیان، استمرار بازرسی ها از دستگاه‌های مختلف، پیگیری گزارش های مردمی از طریق نرم افزار (سو) از اهداف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + هفت =