مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان : محیط بانان پاسداران طبیعت و محیط زیست هستند

0 10

صبح روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت امام رضا(ع) آیین نکوداشت روز ملی محیطبان با حضور مدیر کل , معاونین، پرسنل ، فرمانده یگان ، روسای ستادی و شهرستانها و محیطبانان حفاظت محیط زیست استان گیلان در سالن همایش‌های اداره کل برگزار گردید.

عصر کاسپین/ حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) و روز ملی محیط بان گفت: محیطبانان پاسداران طبیعت و محیط زیست هستند که در شرایط سخت و به صورت شبانه روزی به حفاظت از طبیعت و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن میپردازند.
وی افزود : تمامی محیطبانان گیلان پرتلاش و سخت کوش هستند ولی بر اساس یک سری از شاخص‌های اعلام شده ۸ نفر از محیطبانان پس از بررسی مستندات به عنوان محیطبانان نمونه استانی انتخاب شدند.
عشوری تصریح کرد کار محیطبانی کار بسیار سختی است و محیطبانان دو شبانه روز از خانواده خود به دور هستند لذا سعی شده پاسگاه‌های محیطبانی بازسازی تعمیر و مرمت شوند ، همچنین جیره محیطبانان تا حد امکان با توجه به توان استان کیفی سازی شده است وی از تمامی محیطبانان بابت تلاش‌های ارزشمند و خوبشان تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که انشالله بتوانیم کمبودهای موجود را در اسرع وقت مرتفع نماییم.
در این مراسم برنامه‌های متنوع و شادی به اجرا گذاشته شد که از آن جمله شعرخوانی توسط محیطبان ابوذر غریب‌زاده، اجرای نمایش دفاع شخصی و فنون رزمی توسط غلامرضا محمدزاده و تیم همراه ایشان همچنین اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه نقاشی و ورزشی برای فرزندان همکاران ،اجرای خاطره گویی توسط سه تن از محیطبانان و چندین برنامه مفرح دیگر از جمله برنامه‌های این جشن بود.

همچنین در آیین روز ملی محیطبان حجت الاسلام و المسلمین داوود ساجدی امام جماعت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز ضمن تبریک دهه کرامت گفت: خداوند در آیات متعددی از محیط زیست نام برده است ، لذا حفظ محیط زیست از اوجب واجبات است و همان اجرای فرمان الهی است.
وی با ذکر احادیثی از ائمه معصومین افزود امام رضا علیه السلام به عنوان ضامن آهو خود بعنوان حافظ محیط زیست بود لذا حفاظت از محیط زیست بسیار اهمیت دارد به نحوی که طبیعت و آب در بهبود روح و روان انسان می‌تواند بسیار موثر باشد.

قابل ذکر است در پایان این مراسم از ۸ نفر از محیطبانان نمونه استان به نام‌های یعقوب رخش بهار ، حسن کاظمی ، علی ربیعی ، ابوذر غریب‌زاده ، شاپور عبدی ، مهرداد جانی ، محمدرضا رضایی و علی قاسمی نرگسی تجلیل گردید .
همچنین از خانم الهه کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان که در اولین جشنواره خانه‌های محیط زیست برتر کشور که در استان لرستان به عنوان مدیر برتر آموزش ومشارکت‌های مردمی کشور برگزیده شد با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای تجلیل شد.
در پایان این مراسم نیز از ۱۷ نفر از همکارانی که در سال ۱۴۰۲ به افتخار بازنشستگی نائل شدند و ۴ نفر از همکاران در راستای تحکیم خانواده و جوانی جمعیت با اهدا هدایای ارزنده ای تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.