هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راه‌اندازی ۱۰ رشته PHD؛ راه‌اندازی دکتری مامایی در استان بحران‌زده جمعیتی گیلان ضروری است

0 7

نشست هیئت برد رشته مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز با دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون راه‌اندازی دو رشته تخصصی دکتری مامایی و همچنین کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بحران جمعیتی در کشور به‌ویژه استان گیلان، اظهار کرد: در بحران جمعیتی پیش‌آمده در کشور همه به‌اندازه‌ای سهیم هستیم و باید با اهتمام ویژه جلوی فاجعه بدتر از آن را گرفت.

وی اشاره به توجه جدی مقام معظم رهبری به مقوله جمعیت و ایستادگی مقتدرانه معظم له در صیانت از جمعیت جوان کشور، افزود: روند اقدامات در پیش‌گرفته شده پیرامون حوزه جمعیت در کشور و استان گیلان رو به رشد و خوشبختانه شیب نزولی کاهش جمعیت در استان نسبتاً مهارشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اقدامات راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: تاکنون دو رشته PHD در رشته‌های علوم تشریحی و فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی شده و در تلاشیم تا تعداد رشته‌های PHD جدید در علوم پزشکی گیلان را طی امسال به ۱۰ رشته افزایش دهیم.

دکتر آشوبی راه‌اندازی PHD مامایی و مشاوره در مامایی را از هدف‌گذاری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی PHD مامایی را با توجه به مقوله کاهش زادآوری در استان بر خود یک وظیفه می‌داند و تمام تلاش خود را مصرانه بر تحقق آن به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه حفظ، پایداری و ارتقای سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: تأمین سلامت مادران و کمک به بهبود زادآوری و افزایش جمعیت از اهدافی است که نظام سلامت به آن بسیار تأکید دارد.

گفتنی است پیش‌ازاین نشست، اعضای هیئت برد رشته مامایی از زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، مرکز آموزشی درمانی الزهرا سلام‌الله علیها و همچنین فیلد بهداشتی بازدید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.