اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

0 11

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: در ایام دهه کرامت سال جاری گیلان میزبان سه کاروان خدام حرم مطهر امام علی ابن موسی الرضا (ع) است.

عصر کاسپین/ اسحق معبود مژدهی عصر امروز سه‌شنبه یازدهم اریبهشت در نشست خبری تشریح و اعلام برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان خواهند شد و تا اول خرداد در این استان حضور خواهند داشت.

مسئول کانون جوانان رضوی هدف از حضور این کاروانها در استان را را احیاء سنت زیارت از راه دور عنوان کرد و یادآور شد: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و صعب العبور استان حضور نیز خواهد یافت.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان گفت: آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی تصریح کرد: برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی افزود : کانون جوانان رضوی بانام شبکه جوانان رضوی (شجر) یک شبکه مردمی است و همه جشن ها از،جمله زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کند البته ناگفته نماند که برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =