عزیزی: لزوم توجه ویژه به رفع سد معبر به عنوان مطالبه عمومی شهروندان

0 7

مجید عزیزی در نطق پیش از دستور صد و بیست و ششمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک این روز به ملت شریف ایران، گفت: از تمامی این عزیزان که در این ایام موجبات افتخارآفرینی بیش از پیش ایران اسلامی را فراهم آوردند به نوبه خود تشکر می نمایم و از تحقق عملیات وعده صادق و شکستن هیمنه پوشالی استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث بمانند تمامی هم شهریان و هم وطنانم خوشحالم.

عصر کاسپین/ وی در ادامه گفت: در خصوص عملکرد مجموعه مدیریت شهری بخش های مختلف شهرداری می باید هماهنگ تر عمل کنند، واقعیت این است که شهروندان از عدم انجام برخی از امورات روزمره، که جزو وظایف ذاتی شهرداری است به شدت گله مندند.
وی افزود: یکی از این موارد، معضل سد معبر و دست فروشان سطح خیابانها است که در این خصوص روز گذشته مصاحبه ای با مرکز صدا و سیمای گیلان داشته ام، بخصوص ون کافه هایی که قارچ گونه در حال زیاد شدن هستند و از آنجایی که این ون کافه ها فاقد مجوز می باشند، جهت تامین روشنایی از موتور برق استفاده می کنند و این موضوع در نیمه های شب مزاحمت هایی را برای سکنه اطراف محل استقرار ون کافه ها ایجاد نموده است که بعضا شاهد اعتراضات مردمی در این خصوص می باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ریاست محترم شورا کارگروهی را در این خصوص تشکیل داده بودند که استدعا می کنم این کارگروه نسبت به بحث ساماندهی دستفروشان و حل مشکلات ترافیکی به وظایف خود عمل نماید.

عزیزی در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به وضعیت املاک و مستغلاتی که بعضا با مجوز و یا بدون مجوز در دست افراد یا جناح های خاصی است گفت: لازم است شهردار محترم حل عاجل این موضوع را از مدیران ذیربط بخواهند .

وی در ادامه افزود: پروژه هایی در این شهر در حال اجراست که بعضا با توجه به ابعاد پروژه، ساماندهی آن بسیار زمان بر شده است. وی با اشاره به ایجاد بریدگی در بلوار شهید انصاری گفت: در ایام عید در بلوار شهید انصاری بریدگی ایجاد شد که بیش از یک ماه ترمیم و ساماندهی آن به درازا کشید که در این مدت منجر به بروز چندین حادثه نیز در همین ناحیه گردید.

وی افزود: ما مورد انتقاد به حق مردم هستیم و از جانب این عزیزان مورد سوال قرار می گیریم. تا چه زمانی می توانیم از پاسخگویی به مردم شانه خالی کنیم از اینرو قویا اعلام می کنم با توجه به جایگاه ویژه شورا در حوزه تقنینی و نظارتی هر گونه موضوعات مرتبط به مدیریت شهری می باید در کمیسیون تخصصی خودش مورد بررسی قرار گیرد و هیچ نهادی حق ورود به عرصه های مدیریتی را ندارد و اگر این اتفاق افتاد ما باید در اقتدارمان شک کنیم از اینرو انتظارمان این است که نهادهای دیگر هر گونه اتفاقی را که در شهر رقم میخورد در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار دهند.

وی در ادامه از ریاست شورا خواست تا در هر جلسه با دعوت از مدیران سازمان ها و مناطق، مدیران ذیزبط آخرین اقدامات خود را برای نمایندگان مردم تشریح نمایند.

وی در پایان جلسه از نقش تاثیر گذار رسانه ها جهت آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی تشکر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =