عملیات احداث مرکز دیالیز کاسپین رشت آغاز شد

0 18

پیش از ظهر امروز عملیات احداث پروژه مرکزدیالیز کاسپین رشت با ظرفیت ۱۲۰ تحت بخش دیالیز با زیر بنای ۶۷۰۰ متر مربع و مساحت ۱۵۰۰ متر زمین در ۸ طبقه درمنطقه جاده لاکان رشت آغاز شد.

عصر کاسپین/ دکترمسعود خسروی فوق تخصص کلیه ، پیوند کلیه ، فشار خون و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص مرکز دیالیز کاسپین گفت : مرکز دیالیز کاسپین در سال ۹۵ به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان درکنار بیمارستان رازی رشت با ظرفیت ۳۰ تحت دیالیز و ماشین های ساخت آلمان آغاز به کار کرد و دراین سالهای به لحاظ ارائه خدمات نوین و رایگان به بیماردیالیزی شاهد افزایش مراجعه کنندگان بودیم و تعدادی زیادی در نوبت دریافت خدمات بودند به همین جهت اعضاء هیات علمی و هیات مدیره طرح توسعه این مرکز را تدوین کردند و امروز ما درمنطقه جاده لاکان رشت کلنگ احداث طرح توسعه مرکز دیالیز کاسپین رشت را به زمین زدیم .

خدمات به بیماران دیالیزی رایگان است
وی افزود : مرکز دیالیز کاسپین بیشترین مراجعه کنندگان بیماران دیالیزی را در گیلان دارد و درهرهفته ۳ جلسه ۴ ساعته برای هربیمار دیالیزی به شکل رایگان ارائه خدمات داریم .
دکتر خسروی به تشریح مرکزجدید دیالیز کاسپین پرداخت و گفت : طرح توسعه مرکزدیالیز کاسپین وابسته به شرکت تعاونی درمانگران آرایی کاسپین رشت اجرا می شود و شامل بخش های درمانگاه عمومی ، دیالیز ، قلب ،گوارش ، دندانپزشکی ، داخلی ، دیابت ، داروخانه ، رادیولوژی ، آزمایشگاه ، آشپزخانه مجهزو بخش آموزش حرفه ای پرستاران دیالیز خواهد بود که پیش بینی می شود ظرف ۳ سال آینده احداث و به بهره برداری برسد .

۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه مرکز دیالیز کاسپبن پیش بینی شد

رییس هیات مدیره دیالیز کاسپین با بیان اینکه این مرکز به شکل خصوصی اجرا می شود ، افزود : اجرای این طرح توسط بخش خصوصی تامین اعتبار شده وبا توجه به نرخ روز برای اتمام آن ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی هزینه شده است .
وی افزود : با تلاش و همت مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس بانک توسعه تعاون گیلان توانسته ایم از تبصره دولتی وام بگیرم اما مقدار وام تخصیص یافته کافی نیست و درخواست مساعت بیشتر در خصوص اعطای تسهیلات را داریم .
وی با اعلام این موضوع که تمام خدمات ارائه شده مرکز دیالیز کاملا رایگان است ، تصریح کرد : خدمات ارائه شده به بیماران رایگان و طبق تعرفه دولتی خواهد بود و از بیمه استفاده می گردد.

کمک خیرین گیلانی به بخش دیالیز ضعیف است

دکتر خسروی تصریح کرد : این مرکز در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور بخصوص برنامه چهارم و پنجم دربعد سلامت ومتاثر ازبرنامه هزارسوم سازمان ملل است که ارتقاء سلامت آحاد جامعه را در برمی گیرد.
وی با بیان اینکه دراستان های مشهد ، اصفهان ، شیراز، یزد و تبریز خیران، کمک های بسیاری در ساخت مراکز دیالیز و حتی ارائه خدمات نوین دارند اما استان ما دراین امر کمی ضعیف است و انتظار داریم که خیرین به کمک ما بیایند و در حد توان خود به عنوان باقیات و صالحات با ما یاری رسانند .

وی درپایان ضمن فدردانی از پرستاران این مجموعه افزود : از حاج آقا رضوانی رییس انجمن کلیوی ، دکتر دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ، دکتر آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و رییس بانک توسعه تعاون استان و همه کسانی برای اجرای این طرح یاری گر ما بودند ، بسیارسپاسگزاریم و امیدواریم این مرکز را با همراهی متولیان امر و خیرین درمدت زمان کمتر به بهره برداری برسانیم.

گفتنی است که در این مراسم دکتر سید کاظم دلخشونماینده مردم صومعه سرا در مجلس ، حاج آقا رضوانی رییس انجمن کلیوی گیلان ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جمعی از مدیران و پزشکان حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =