مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان : لایروبی؛ تنها راه نجات تالاب انزلی

0 10

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ۶۸۲ هزار مترمکعب از حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی در سال گذشته لایروبی شد، گفت: لایروبی تنها راه نجات تالاب نیست و مبحث آبخیزداری و جلوگیری از ورود فاضلاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عصر کاسپین/ حسین یونسی در گفت‌وگویی با بیان اینکه ۶۸۲ هزار مترمکعب از حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی در سال گذشته لایروبی شد، اظهار کرد: با تخصیص اعتبار هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال برای لایروبی حوضچه و آبراه‌های تالابی بندرانزلی پس از تنظیم اسناد، برگزاری تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار واجدالشرایط، این پروژه از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد.
وی با بیان اینکه ۸ ماه از اجرایی شدن این پروژه میگذرد، افزود: این پروژه تا به امروز ۵۰ درصد پیشرفت داشته و قرارداد انجام آن ۱۸ ماهه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، خاطرنشان کرد: به منظور احیای تالاب انزلی و رونق گردشگری دریایی و همچنین کمک به کسب و کار صیادان، در ابتدا بخش هایی که مورد نیاز آنان در این پروژه بود به صورت اورژانسی و اضطراری در دستور کار قرار گرفت.
یونسی با بیان اینکه امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز برای انجام این امر مهم در کنار ما باشند، تصریح کرد: در موضوع احیای تالاب انزلی، فقط لایروبی مطرح نیست و عدم ورود فاضلاب‌ها به داخل تالاب و همچنین آبخیزداری بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای مسؤلیت اجتماعی خود، بخشی از تالاب و حاشیه بلوار تاریخی انزلی را لایروبی کرده ولی اگر دستگاه‌های دیگر در راستای وظایف خود در کنار ما نباشند، به بن‌بست خواهیم رسید و نیاز به لایروبی مجدد در مدت کوتاه خواهیم داشت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تقدیر از اقدامات استاندار گیلان در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی، بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه جلوگیری از ورود فاضلاب انجام شده و قطعا اگر دستگاه های متولی پای کار بیایند و وظیفه خود را در ارتباط با تالاب به نحو احسن انجام دهند، نفس های به شماره افتاده تالاب انزلی احیا خواهد شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =