مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : در سال گذشته نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان کمک هزینه کفن و دفن به مشمولین در استان پرداخت شده است

0 3

کیوان مرتضوی با بیان اینکه کمک هزینه کفن و دفن در زمره تعهدات کوتاه مدت این سازمان قرار دارد که به بیمه شدگان اجباری و اختیاری و بازنشستگان واجد شرایط بر اساس مقررات مربوطه و با هدف کمک به هزینه های مربوط به مراسم ترحیم فرد بیمه شده یا بازنشسته و همسر وی بر اساس بند ۱۸ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی پرداخت میگردد افزود : این تعهد با ارائه مدارک لازم به همسر بیمه شده یا مستمری بگیر متوفی ، فرزند و یا پدر و مادر وی پرداخت میشود .

عصر کاسپین/ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵۳۱ فقره سند تعهداتی در این حوزه در سطح واحدهای تابعه استان صادر گردیده اذعان داشت از این تعداد ۲۴۲۹ مورد یعنی ۹۶ درصد به شکل غیرحضوری و تنها ۱۰۲ فقره به صورت حضوری درخواست شده است .

وی همچنین اذعان داشت : بابت انجام این تعهد در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تعهدات پرداخت گردیده و تعداد اسناد صادره بیانگر رشد ۶/۲۵ درصدی میباشد .

شعبه یک رشت با ۳۸۹ فقره و شعبه سیاهکل با ۱۵ مورد سند بیشترین و کمترین تعهدات این حوزه را در سال گذشته به ثبت رسانده اند .

شایان ذکر است بر اساس قانون در حال حاضر میزان کمک هزینه کفن و دفن در هر پرونده معادل حداقل دستمزد مشمول کسر حق بیمه زمان فوت است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + نوزده =