نشاط شهروندی و رونق اقتصادی؛ ارمغان برندسازی شهری

0 3

مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر، ضمن تاکید بر احیاء مجموعه‌های تاریخی؛ گردشگری پویا و اقتصادمحور را از اهداف برندسازی شهری عنوان کرد. وی همچنین درباره بازی خانوادگی «اسرار شیلات» که یکی از مجموعه برنامه‌های برندیگ در این شهر بندری است توضیحاتی داد.

عصر کاسپین/ عاطفی ضرورت باز زنده‌سازی و احیاء بافت و مجموعه‌های تاریخی را غیر قابل انکار دانست و گفت: در سرتاسر جهان؛ این ارزش‌ها به عنوان شناسنامه هر ملت و سبقه آنها در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی شناخته می‌شود. از این رو نقش سازنده مجموعه‌های با قدمت بالا در هویت بخشی شهری غیر قابل چشم‌پوشی است.

شهردار بندر کیاشهر توضیح داد: قدمت و سابقه شیلات بندرکیاشهر بالغ بر ۱۵۰ سال است. ولی امروزه به کلی متروک و بدون کاربری باقی مانده است.

وی علت اینکه مجموعه شیلات برای رویداد اخیر انتخاب شد را ارتقاء حس تعلق شهروندان به عنوان عاملی جهت‌دهنده و تاثیر گذاری بر حضور گردشگران عنوان کرد و شرح داد: میراث فرهنگی، در واقع صورت ظاهری کالبد فرهنگ است و فرهنگ رکن و اساس هر جامعه را تشکیل می‌دهد و این بازی به شکلی خاص تدارک دیده شد که علاوه بر تداعی موارد گفته شده، مسیرهای مجاز برای پیاده‌روی و کاوش در نقشه‌ای در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد و تماما در محوطه باز و بدون دسترسی به بافت تاریخی محافظت شده باشد تا نسبت به تقویت روحیه حفظ ابنیه تاریخی بطور هدفمند، آموزش غیر مستقیم و تشویق‌کننده ارائه شود.

«مرتضی عاطفی» در ادامه بیان داشت: از اهداف مهم این بازی این بود که سبب شود هویت مکانی و اجتماعی مجموعه شیلات دوباره زنده شود و در ادامه گام‌های محکمی برای احیاء این مکان برداشته شود و بدین ترتیب احیاء، مرمت و توسعه درون‌شهری در بافت‌های ارزشمند به جلب سرمایه و ایجاد تحرک اقتصادی و رویکرد جهانگردان و پژوهشگران خواهد انجامید. محوطه شیلات و شنیدن تاریخ آن که در خاطرات و قصه‌های مردم تنیده است ما را به این فکر انداخت که اینجا مکان مناسبی برای اجرای بازی شهری است.

عاطفی درباره پروژه‌های بعدی در این زمینه شرح داد: بازی اسرار شیلات یک سناریو بلند سریالی دارد که به مرور زمان و در چند فصل اجرا و بازی می‌شوند. در حالی که قسمت‌های قبل این سریال کماکان قابل بازی هستند، قسمت های جدید در فواصل زمانی مجدد منتشر خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + نوزده =