پیش بینی ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

0 4

ولی جهانی یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی از ظرفیت‌های فرهنگی‌ تاریخی استان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر و معرفی آنها است.

عصر کاسپین/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افتتاح و بهره برداری از بناهای تاریخی که در طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرارگرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

جهانی بیان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیا بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان، برگزاری رویداد تخصصی افتتاح از موزه مردم شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته در گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان شناسی و نمایش اشیاء شاخص و کمتر دیده شده ، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

جهانی افزود: در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی ویژه این هفته اجرا خواهد شد که پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث‌ فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم‌ نهاد از مهمترین این برنامه‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ادامه با تشکر ار مقام اول استان گفت: استانداری و دستگاه های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده ی این تخصیص مربوط به مرمت و باز سازی بناهای تاریخی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − پانزده =