مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان: نقش فرهنگ در میل به فرزندآوری مقدم بر اقتصاد است

0 11

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: فرهنگ و اقتصاد ۲ عامل عمده در موضوع میل به فرزندآوری و افزایش جمعیت است؛ بسیاری موضوع اقتصاد را مطرح می‌کنند در حالیکه فرهنگ مهمتر از اقتصاد است.

عصر کاسپین/ دکتر عاطف راد افزود: با تحت‌ پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است و خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی یاد آور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد .

عاطف راد افزود: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردارنشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد : ۶۳ قلم دارو ، ۵۷ قلم آزمایش ، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی ، ۷ خدمت تصویربرداری و خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای درمان زوجین نابارور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت می باشد که بیمه شدگان عزیز از این خدمات استفاده می کنند. .

وی همچنین افزود : تاکنون ۲۸۲۰ زوج نابارور که تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند از این خدمات استفاده می کنند که درمجموع بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برای زوجین ناباروری که خدمات تخصصی و فوق تخصصی استفاده کردند توسط اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

دکتر عاطف راد افزودند: بیمه شدگان محترم استان می توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ بصورت مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.