مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد : مقاوم سازی بیش از ۱۱۲ هزار مسکن روستایی در گیلان

0 6

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به بهسازی مسکن روستایی در این استان گفت: بیش از ۱۱۲ هزار مسکن روستایی در گیلان مقاوم سازی شده است.

عصر کاسپین/ مهندس حامد دائمی پیش از ظهر دوشنبه با همراهی معاون عمران روستایی و ذیحساب این نهاد در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات گیلان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله ۹ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: افزایش تولید مسکن در هر جامعه نه فقط نشان دهنده رشد اقتصادی است، بلکه در تأمین نیازهای اجتماعی افراد نقش مؤثری را ایفا می‌کند بر همین اساس بخش مسکن به عنوان یکی از فصول اساسی و اولویت دار این نهاد در نظر گرفته شده است.

دائمی مسکن روستایی را به عنوان محل فعل و انفعالات حیات اقتصادی روستا عنوان کرد و افزود: نمود معین و کالبد قابل مشاهده، روستا را متجلی می‌سازد و بستر و عنصر بسیار مهم حیات اقتصادی و هویت یابی فرهنگی ایفای نقش می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به طرح بهسازی مسکن روستایی، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۱۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در روستاهای احداث شده است.

وی با بیان اینکه آراستگی مالی و انضباط دریافت‌ها و پرداخت‌ها در نهاد بنیاد مسکن شاخص است، گفت: همه دغدغه مدیران و کارکنان این مجموعه ایجاد شرایط بهتر برای زندگی روستاییان و ایجاد مسکن مقاوم است.

عملکرد مطلوب بنیاد مسکن استان در اجرای پروژه‌ها

«امید نبی زاده» مدیرکل دیوان محاسبات گیلان به اهداف محرومیت زدایی از تأسیس بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: این نهاد هم اکنون تنوع خدماتی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بنیاد مسکن در توسعه و عمران روستا نقش مؤثری دارد، افزود: در ارتباط با بحث تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد و ایجاد مسکن در روستاها و شهرها جایگاه ویژه‌ای دارد.

نبی زاده با اشاره به عملکرد مطلوب بنیاد مسکن استان در اجرای پروژه‌ها و همچنین کیفیت پروژه‌ها تأکید و ابراز امیدواری کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان شاهد پیشرفت هر چه بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =