مدیرکل صمت گیلان: در دولت سیزدهم ۴۳۶ واحد صنعتی گیلان پروانه بهره‌برداری گرفتند

0 4

تیمور پورحیدری خدمات انجام شده دولت سیزدهم در بخش صنعتی گیلان را تشریح و اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۴۳۶ واحد صنعتی گیلان موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری صنعتی شده اند.

عصر کاسپین/ وی شتاب و تکاپوی خدمت رسانی دولت سیزدهم در بخش صنعت را رو به رشد دانست و افزود: علیرغم فضای تحریم و وجود چالش های دشوار اقتصادی؛ بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در مدت ۳ ساله دولت سیزدهم در گیلان انجام شده که حکایت از حمایت و سیاستگذاری مطلوب دولت در این بخش دارد.
مدیرکل صمت، عمده سرمایه گذاری انجام شده را در صنایع فلزی، قطعات خودرویی، چوب و اوراق فشرده و همچنین صنایع شیمیایی اعلام و عنوان کرد: علاوه بر این واحدهای ایجادی، برخی از کارخانجات موجود قبلی نیز نسبت به تکمیل خطوط و افزایش تولید در قالب طرح توسعه در این مدت اقدام نموده اند که تعداد طرح های توسعه ای انجام شده به ۴۱ مورد می رسد.
این مسئول راه اندازی نهضت احیاء واحدهای تولیدی را یکی دیگر از ابتکارعمل های دولت ریاست جمهوری شهید خدمت برشمرد و اضافه نمود: این موضوع با تشکیل ستاد احیاء با هدف بهره مندی بهینه از سرمایه گذاری های قبلی انجام شده و جلوگیری از هدر رفت منابع اقتصادی در استان گیلان و سایر استان ها انجام شد که دستاورد آن، راه اندازی مجدد ۱۱۶ واحد تولیدی کوچک و متوسط در استان بود.
به گفته دکتر پورحیدری در دولت سیزدهم با تشکیل کمیته ویژه احیاء، بالغ بر ۳۲۲ واحد راکد دیگر نیز شناسایی و آسیب شناسی شده اند، که بخش اعظمی از آنها قابلیت احیاء را دارند و به تدریج به آن ۱۱۶ واحد احیاء شده اضافه خواهند شد.
شایان ذکر است که هم اکنون یک هزار ۸۳۰ واحد صنعتی و افزون بر ۱۷ هزار واحد تولیدی- صنفی در گیلان فعالیت دارند و صنعت گیلان در زمینه انواع مقاطع فولادی ومفتول های مسی، صنایع سلولزی اوراق فشرده چوبی و پالت سازی؛ صنایع دارویی، لوازم خانگی کوچک، نساجی و پوشاک و صنعت کیک و کلوچه جزء استانهای سرآمد محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =