وزیر کشور در اجتماع مردم گیلان در پاسداشت شهدای خدمت: رئیس جمهورشهید ظهور اراده ملت بود

0 4

وزیر کشور گفت: رئیس جمهور شهید ظهور اراده ملت بود و همین امر دشمن را عقب می راند او که با شجاعت و اقتدار به نمایندگی از ملت بزرگ ایران در مجامع بین المللی حضوری موثر و قوی می یافت.

عصر کاسپین/ دکتر احمد وحیدی امروز (یکشنبه) در اجتماع مردم ولایتمدار گیلان در پاسداشت و نکوداشت شهدای خدمت؛ رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدر وی، با بیان اینکه جهان بینی اسلامی ما انسان ها را فراتر از امور مادی در فراخنای هستی می سنجد، افزود: از اینرو وقتی رئیس جمهور شهید را می بینیم دارای نگاهی چندی بعدی است و او به مصداق آیه شریفه قرآن کریم است که در خصوص حضرت ابراهیم فرمود: ابراهیم برای شما اسوه حسنه است و ما نیز همین نسبت را برای سید ابراهیم شهید خود داریم.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور شهید ما سید ابراهیم رئیسی از تبار انبیاء بود او که با قدرت، شجاعت و غیرت در مقابل همه کژی‌های دنیای امروز می ایستاد و همه جا با قدرت، لسانی رسا و بدون لکنت از ارزش های انسانی، دینی، ملی و … دفاع می کرد.

وی ادامه داد: این ارزش ها گاه در قالب دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده غزه نمود می یافت که او صدای رسای آنها در همه مجامع بین المللی می شد و دفاع جانانه ای از فلسطین می کرد.

وزیر کشور اظهار کرد: گاه در دفاع از ارزش های دینی شجاعانه می ایستاد چونانکه وقتی کوردلان، قرآن شریف را مورد توهین قرار دادند این شهید گرانقدر در بزرگترین مجمع جهانی (سازمان ملل) با بلند کردن قرآن بر دست با همه وجود از آن دفاع کرد.

وحیدی با بیان اینکه شهید دکتر رئیسی از ارزش های شهید و مجاهدت دفاع می کرد، افزود : وقتی که با بالا بردن عکس ابرقهرمان ملت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مجمع سازمان ملل متحد رنگ از رخ تروریست های عالم برد و آنها را رسواتر از قبل کرد جلوه ای دیگر از این شجاعت و غیرت او بود.

وی گفت : شهید آیت الله رئیسی با قدرت از این شهید بزرگ در مجمعی جهانی در حالی سخن گفت که این نهاد بین المللی در چنگال ابرقدرت ترورکننده سردار شهید سلیمانی بود. شهید جمهور در واقع آنگاه که موضوعی جهانی مطرح بود با قدرت و شجاعت در برابر استکبار می ایستاد.

وی در مورد رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق هم گفت : رئیس جمهور شهید در شورای عالی امنیت ملی بدون اندک تردیدی عملیات بزرگ وعده صادق را که توسط نیروهای مسلح ایران اسلامی به اجرا درآمد را مورد تصویب قرار داد و به واقع او ظهور اراده ملت بود و همین ظهور اراده ملت دشمن را عقب می راند.

وزیر کشور اظهار کرد: آنگاه که نوبت به مردم می رسید او نه رئیس جمهور کشور مقتدر ایران اسلامی بلکه انسانی خاکسار، متواضع و فروتن بود و در مقابل روستاییان، مرزنشینان و مردمی که در اقصا نقاط کشور بودند و حرف‌هایی برای او داشتند چنان خاضع بود که گویی با یک دوست، همراه و همدل صحبت می کنند.

وی تصریح کرد: ارتباطات انسانی رئیس جمهور شهید چنان عمیق و صادقانه بود که محبت او در دل همگان اینچنین ریشه دار شد.

وی با بیان اینکه وقتی نوبت به نیازها و مایحتاج مردم می رسید یک روز در کارخانه برای راه اندازی واحدی که از نفس افتاده بود، حضور می یافت و روزی در مرز برای تمشیت معیشت مرزنشینان و زمانی در کنار دریا برای حل مسائل ماهیگیران و صیادان و وقتی دیگر در حاشیه شهرها بود تا مسائل آنان را از نزدیک درک و حل کند.

وحیدی ادامه داد: زمانی هم که در مقام تصمیم سازی برای گرفتن تصمیمات بزرگ کشور قرار می گرفت همانمطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند: برای تامین آینده، حضوری جدی داشت و اینگونه نبود که فقط امروز را بی توجه به فردا وآینده ببینید.

وزیر کشور بیان کرد: کجا را از وجود شهید خدمت خالی دیدید؟ در همه جا، هر جایی که لازم بود و مردم احتیاج داشتند او بود و بارها گفته بود من آماده ام برای هر مساله ای که مربوط به مردم و نیاز آنان است حضور یافته و پیگیر مسائل آنان باشم؛ در این راه، خودش مطرح نبود و در وجود این مرد بزرگ اندک تکبری نمی دیدیم زیرا خود را خالص کرده بود.

وحیدی ادامه داد: خداوند کسی را بی جهت عزیز نمی کند او به خواست خدا عزت ابدی یافت، عزتی که مرهون اخلاص، تواضع و شرح صدرش و بسیار مشورت پذیر بود؛ طبیعی است که وقتی چنین شهادتی نصیب این فرد می‌شود چنین قیامی هم در کشور رخ می دهد؛ اتفاق کوچکی نیست چنانکه مشابه آن تنها ۲ بار دیگر یکی در زمان رحلت امام(ره) و دیگری زمان شهادت قهرمان ملت شهید سلیمانی، رخ داد.

وی افزود: شعله ورشدن یکپارچه کشور از عشق این خدمتگزاران و شهدا بدلیل عمل صالح که همان خدمت به خلق در همه لحظات بود، اتفاق افتاد و دیدیم مردم چگونه برخاستند؛ این محبت را خدا نسبت به این شهدا در دل مردم گذاشت و انسان می تواند با تمام وجود و از صمیم قلب شهادت دهد که آنها لحظه ای در خدمت به خلق کوتاهی نکردند.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز همه ایران بوی رئیس جمهور شهید را می دهد؛ جای جای این سرزمین یاد وی را در خود دارد چون این مرد شریف و سرافراز همه جا و در همه استان ها حضور یافته بود و به طور طبیعی در برابر چنین شهید و شهدایی؛ دنیا هم تسلیم می شود.

وی گفت : شما مردم دیدید این شهید بزرگوار و شهید امیر عبدالهیان چه نقشی در توسعه روابط خارجی کشور در همین مدت کم ایفاء کردند؛ چه کارهای بزرگی که سالها معطل مانده بود به دست آنان انجام شد.

وحیدی ادامه داد: چرا بیش از ۶۰ کشور برای ادای احترام به این شهدای گرانقدر؛ هیات های عالی رتبه فرستادند و تعداد بسیار بیشتری تسلیت گفتند و عزای عمومی در کشورشان اعلام کردند؛ این اظهار محبت در کجای دنیا اتفاق می افتد؟ حتی در سازمان‌های بین المللی پرچم‌ها نیمه برافراشته شد و صهیونیست‌ها چقدر از این ماجرا خشمگین شدند.

وی اظهار کرد: حتی مراکز مهم قدرت به جمهوری اسلامی تسلیت می گویند و در برابر روح بزرگ این شهید سرافراز سر فرود آوردند و این نشان دهنده اقتدار ملت ماست که چنین فرزندانی پرورش می دهد. شهید آیت الله رئیسی، امیرعبدالهیان، آل هاشم، مالک رحمتی، موسوی و شهدای کادر پرواز فرزندان این ملت هستند؛ شهید سلیمانی و شهید زاهدی و شهدای مدافع حرم و امنیت همه شهدای این ملت هستند.

وی اضافه کرد: این ملت قدرت آفرینش دارد و بزرگترین شکل آفرینش و خلاقیت است؛ ما دنبال جامعه خلاق می گردیم خلاق‌تر و آفرینشی برتر از این کجا می شود، پیدا کرد که ملت در دل خود چنین فرزندان ارزشمندی پرورش داده به جهان ارائه دهد وجهان در برابر این بزرگی ملت ما سر تسلیم فرود آورد.

وزیر کشور افزود: باید به شما مردم، غیرت، قدرشناسی، دُرشناسی، ارزش‌مداری، شجاعت، اقتدار و زایش‌های بزرگ ملت ایران درود فرستاد. این ملت است که بسترساز رویش‌های این فرزندان می شود، فرزندانی که امروز ایران عزیز را بزرگ داشته و اسلام، جامعه اسلامی و مردمان آزاده جهان به آنان افتخار می کند.

وحیدی ادامه داد: درود بر این ملت؛ این قدرت نمایی ملتی یکپارچه، منسجم، یکصدا و همراه است که چنین صحنه‌های افتخارآفرینی را در پیش چشم جهانیان به نمایش می گذارند؛ این نمایش قدرت از هر سلاحی بالاتر، از هر گفتاری کارآتر و از هر مولفه قدرتی، قدرتمندتر است؛ امنیت، اقتدار ملی و سرافرازی ما در جهان بواسطه این حرکت ملت است که نشان می‌دهد چگونه می‌تواند همه توطئه هارا به یک حرکت از بین ببرد.

وی اظهار کرد: ایران، بواسطه ملت با اراده خود، این حرکت‌ها و نهضت هایی که در دل مردم شکل می گیرد، ایران قوی است؛ این ملت قادر است هر کاری را با توسل به ائمه اطهار و توکل به خدا انجام دهد و افتخار آن را دارد که تمدن نوین اسلامی را بسازد؛ این ملت است که افتخار و قابلیت آن را دارد که به قله ها برسد و این شهیدان می روند که انرژی لازم را برای رسیدن ما به قله ها تامین کنند.

وی تصریح کرد: شهید با حساب و کتاب می رود؛ آیت الله سید ابراهیم ما به عهد خود وفا کرد و در واقع این وفای به عهد است که انرژی را آزاد می کند تا ملت را به قله ها ببرد. از اینرو به لطف و عنایت الهی و با وجود رهبر دوراندیش، خردمند، شجاع و مجاهد انقلاب از هیچ چیز ترسی نداریم و هر چند از دست دادن این شهدای گرانقدر درد بزرگ وجانکاهی است اما در پس این شهادت ها چیزی بدست آوردیم که مایع عمل و حرکت ما به سمت قله هاست.

وزیر کشور گفت: ما در فصل نوینی از تاریخ این ملت قرار داریم؛ شهید بهشتی‌ها، مطهری‌ها، رجایی‌ها، باهنرها دادیم؛ شهدایی که هر کدام در این آسمان پر ستاره چون کوکبی درخشان می درخشند و امروز این راه را به لطف و عنایت این شهدا طی می کنیم و پشتوانه ای قوی برای حرکت روبه جلو داریم.

وی ادامه داد: از اینرو ازهیچ چیزی نمی هراسیم؛ رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هیچ اختلالی در امور ایجاد نمی شود؛ داغ سختی بود اما به حرمت خون این شهدا در این فرود سخت، فرازی درخشان به سمت آینده‌ ای روشن در پیش داریم.

وحیدی تصریح کرد: راه شهید آیت الله رئیسی مسیر هر رئیس جمهور پس از ایشان است؛ وی الگو و مکتب مدیریت جدیدی را بنا گذاشت و کسی نمی تواند از این الگو تخطی کند و ملت ایران هم تخطی از آن را نمی پذیرد؛ این الگو به سادگی بدست نیامده است و امروز دستاورد بسیار مهمی است که با او بسنجند و ببینند که چه کسی می تواند در مسیر ریئس جمهور شهید راه وی را ادامه دهد.

وی بیان کرد: همانطور که شهید سلیمانی مکتب شهید سلیمانی را بنا گذاشت، شهید آیت الله رئیسی هم مکتب خاص خود را در اداره کشور بنا نهاد و این برای ما دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: شهید امیر عبدالهیان نیز نشان داد که در صحنه دیپلماسی آنچنان قوی درخشید که حتی مخالفانش از او تعریف می کنند؛ شهید آیت الله آل هاشم برای همگان اسوه شد و شهید مالک رحمتی جوان باهوش و پرافتخار که در همین مدت کوتاه در دل مردم جای خود را باز کرد و همه اینها نشان از خدمات صادقانه و خالصانه آنها دارد که برای خدا و مردم تلاش می کردند.

وی تصریح کرد: خداروشاکریم که در زمین، زمان و نظامی مقدسی قرار داریم که افتخار دوستی و همراهی با چنین شهدایی را داشتیم و به این دوستی و همراهی به خود می بالیم و از خدا می خواهیم که ما را رهرو ثابت قدم در مسیر آنان قرار دهد.

اجتماع مردم گیلان در پاسداشت شهدای خدمت امروز (یکشنبه) با حضور پرشور و قدرشناسانه قشرهای مختلف مردم در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

در این مراسم باشکوه مرد، زن و پیر و جوان به پاس خدمت صادقانه و مجاهدانه رئیس جمهور شهید آمده بودند و اجرای سرود و مداحی در فراغ شهید جمهور از دیگر برنامه های این مراسم بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =