پیشرفت طرحهای حیاتی صنعت برق گیلان بررسی شد

0 3

در این نشست هاشم علیپور مدیرکل برنامه ریزی توسعه شبکه انتقال توانیر، پیشرفت طرحهای حیاتی شبکه انتقال و فوق توزیع در برق منطقه‌ای گیلان برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ را تشریح کرد که این طرحها شامل ورود و خروج خط قلی‌پور-نفوت در پست غرب رشت و افزایش ظرفیت پستهای عضدی، چابکسر، رشت شمالی و لاهیجان ۳ و ۲ فیدر خط در پست سیاهکلده را شامل می‌شود.

عصر کاسپین/ همچنین مسعود صادقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی توزیع برق گیلان در این نشست، شبکه توزیع برق گیلان را دومین شبکه توزیع برق طولانی کشور از نظر حجم خطوط ذکر کرد که به لحاظ جمعیت نیز رتبه پنجم کشور را داراست.
وی با اشاره به عدم توسعه یافتگی زیرساختهای برق در این استان از رشد ۸ درصدی بار شبکه به دلیل مهاجرت مردم سایر مناطق کشور به این استان خبر داد و یادآور شد: ۵۰ درصد بار شبکه برق استان گیلان به شهرستان رشت اختصاص دارد.
صادقی با اشاره به طراحی ۱۰ محور کلی برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ در این شرکت، کاربردی سازی هوش مصنوعی، کاهش تلفات، بهبود تجهیزات، هوشمندسازی و کنترل مرکز پایش پیشرفته کشور در گیلان با قابلیت کاربردی سازی هوش مصنوعی در زمینه داده کاوی و پایش و تنظیم رفتار مصرفی مشترکان را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.