
یادداشت طاعتی مقدم به مناسبت دوم اسفند، روز پاسداشت زبان مادری؛ امی گیلان امی منطقه آزاد انزلی، افق های جدیدی که وسی قرن پانزدهم باید دیچینم
یادداشت؛ مصطفی طاعتی مقدم
عصرکاسپین/ مدرسه که شواییم ایتا شعر خاندیم که خدا بیامرز فرهاد پاک سرشت بوگوفتابو. به نام گیلان زاکیم.اون شعر میان خواندیم امی دیله کوه سر که شیم دریاره تنگه دریا که شیم دریا میان صحرا ره تنگه.
موضوع اصلی ان ایسه کی چرا امی منطقه آزاد انزلی ایته از با ظرفیت ترین مناطق آزاد محسوب بِه؟ اولین موضوع به ان واقعیت واگرده کی منطقه آزاد در استان گیلان نها، استانی که ایته عالمه توانمندی تو حوزیان مختلف به صورت گلف سنگین داره، کی کمتر استانی اوشانا داره؟!
گیلان جان ایتا از بهترین نقاط آب و هوایی خاورمیانه و اوراسیا محسوب بِه، شمان می جه بهتر دانید که تنوع و کیفیت اونچی امی کشاورزان تولید کونیدی، امی دامداران، صیادان، مرغ داران بگیر تا امی تالشان عسل و گالشان پورتخال و نارنج به عمل آورید، هم ارزش خوراکی بالایی داره هم تانیم صادر بوکنیم، یعنی تو سایر کشوران امی محصولات بازار دارید.
ایتا موضوع دیگه ای که امان در سطح کشور و حتی در شاخصان بین المللی دارای جایا و جیگایا خوبی ایسائیم، موقعیت امی گیلان در کریدوران بین المللی حمل و نقل کالایان ایسه. از کریدور شمال جنوب بگیر کی دو تا انا ورودی-خروجی از انزلی و آستارا شوون امون کونه تا ایتا بخش از طرح یک کمربند یک جاده چین که امان اونا گوییم کریدور چین-قزاقستان-ایران(منطقه آزاد انزلی) که از اون مسیران باران ایاد و تا غرب آسیا هم تانه کار بوکونه، بماند که ان دومی توسط امی سازمان همکاران چاکوده بوبوسته و تو کورنا دوره خیلی امی کشورا کمک بوکوده.
یک نکته ای که نباید جه خاطر دهان، انا کی گیلان همه تا مولفه های حمل و نقلی هوایی، ریلی، زمینی و دریایی امی چاکودیانا با خارج از کشور رو داره که هاتو در ایران در کم نظیر ایسه؛ چرا انا گم! چوون کی امان دسته کم سه تا بندر داریم که دو تای انزلی و کاسپین بوزورگید و آستارا هم ایسه که ایشالله اونم تقویت به؛ امی رشتا فرودگاه بین المللی ایسه، امی آستار هم خیلی تو اوسی کودنا امی کالایان نقش داره و آخرشم، امی گیلان جان، به خط ریلی وصل بوبوسته و از تابستان امسال هم بندر کاسپین منطقه آزاد به ان مسیر وصله بوبوسته، وصل بوبوستانی که تانیم اونا امرا دو تا پیله دریای کاسپین و عمان و خلیج فارس تو شمال و جنوب کشور را بهم وصل کونیم و هاتو مهمترین زیرساخت برای شوون اماون کودان کالا میان کشوران شمالی و جنوبی ایران فرآهم بوبوسته.
سومین مزیتی که امان توی گیلان داریم امی زاکان با کیفیت ایسه که خودشا توی خرم دانشگایان، خوبا دانشجویان کی تو استان و تو دانشگایان بختر کشور داریم تانیم بیدنیم و علاوه بر ان گیلانا میان شرکتان و افراد نوآور، فناور و دانش بنیان کم ناریم. انکی امی زاکان کیفیت بالا ایسه امرا توی استفاده از سایر مزایا و هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی خیلی مهمه؛ چون تانیم از اونچه داریم به بهترین شکل استفاده بوکونیم.
آخرین مزیت امی گیلان سابقه خوبه تجاری با روسیه، اروپا و غرب آسیا از دوران صفوی ایسه، از لوتکا بیگر تا کرجی های بزرگی کی بعد از مشکلات و داستانی کی ترکان عثمانی تو مسیر حمل و نقل کالا میان شرق و غرب و امی ره چاکودد، امی اجداد خیلی تو شوون اماون(اوسی کودان) کالا و چاکوده های جدید غرب به داخل کشور و اوسی کودان اشان به غرب نقش مهمی داشتید.
بماند که سابقه محلی بازاران استان از شنبه بازار بگیر تا جمعا بازار، علاوه بر بحث عرضه مستقیم مردما چاکودیان؛ یک نقش اجتماعی مهمی هم بداشته کی تانیم رو اثرات تبادل اطلاعات، تجربیات و آگاهی عمومی مثال بزنیم. ان موضوع زمانی خو اهمیت نیشان ده که بدانیم تا صد سال پیش مردم وسایل ارتباطی زیادی ناشتید و اساسا ان بازاران نوعی شبکه اجتماعی هفتگی برای مردم محلات مختلف استان بوو.
حالا ان داستان یک خروجی دیگه م داره که تو سرمایه گذاری و تجاری خورا نیشان ده و امرا خیلی خوبه، اونم واگرده به آشنایی با فرهنگ تجارت خارجیان امرا و روحیه تعامل گرا که انا تو مسافر پذیری و دیگری ره دوشمن حساب نوکودان خودشا نشان بده داره؛ موضوع مهمی که بسیار در زمینه حضور سرمایه گذار و مسافر کمک کننده ایسه.
الان با ان تفاسیر برای بهره برداری حداکثری از فرصتان موجود امان منطقه آزاد داریم؛ چی باید بوکونیم؟
نکته اولی کی توو رابطه منطقه آزاد انزلی و امی گیلان واسی اونا را تأکید کُودَان، ان واقعیت ایسا که امی منطقه آزاد،مزیت اضافه بوبوسته به مزایای موجود گیلان جان ایسا؛ در واقع امی قشنگا گیلان،اونقدر مزیت متنوع داره کی؛ وسی بهره برداری حداکثری از اونا مزایا، مزیت دیگری تحت عنوان منطقه آزاد ایجاد ببوسته، که بتانیم با همدیگرا غم خوردن، بتانیم امی وظیفان نسبت به منافع ملی و نسل های آینده ایفا بوکونیم.
هانا وسی امی اولین و آخرین کار باید همدلی و هم قسمی بیبه، نکته ای کی، امی مهمترین برنامه کاری ایسه، به خصوص کی ان چند وقتا میان فرودگاه، شهرکان صنعتی سپیدرود، خمیران و ضیابر؛ به امی محدوده و توانمندی اضافا بوبوسته.
می باور و امی همکاران هم هاتو هاجور فکر کنید کی؛ به خاطر اضافا بوبوستن بخشان جدید به منطقه آزاد انزلی، الان امی مسئولیت بیشتره!؟ چرا کی اگر سابق بر اَن، شهرک صنعتی حسن رود و انزلی بندر و تعدادی دهیاری و شورای روستایان محدوده، فرصتی واسی همکاری با نهادان مثلاً گمرک، صمت، آموزش و پرورش، راه آهن، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی بوو؛ الان امی گروه قوی تر و بزرگ تر بوبوسته داره. یعنی کی فرودگاه، بزرگترین شهرک صنعتی استان و دو تا شهرک دیگه هم به امان اضافه بوبوستاد.
امی مهمترین برنامه انا کی از گیلان و منطقه آزاد فرصتان و ظرفیتان برای توسعه استان و کشور استفاد بوکنیم و امی وظیفیا نسبت به الانا نسل و زاکان آینده انجام بدیم.
گیلان زاکیم
گیلک زبانیم
هر جا بیشیم
دیلواپس هن آب و خاکیم
جه نسل میرزا
عین درختیم
سبزه امی سر تا ریشه سختیم
شیمی قربان….
مصطفی طاعتی مقدم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی