استاندار در دومین سمینارشهرداران گیلان: لازمه پیشرفت هر شهری جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه و عمران شهر است

0 83

عصرکاسپین، مصطفی سالاری عصر امروز در دومین سمینار شهرداران سراسر استان گیلان در هتل کانون عالی بازنشستگان کشور با تأکید بر لزوم ارائه خدمات مناسب شهری توسط شهرداران اظهار کرد: بخش اعظم جمعیت ما در شهرها زندگی می‌کنند و این نشان‌دهنده اهمیت مدیریت شهری است لذا باید شهرداران از همه توان خود برای ارائه خدمات مناسب به هم‌وطنان استفاده کنند.

وی با اشاره به استفاده درست از بخش خصوصی در توسعه مدیریت شهری گفت: لازمه پیشرفت هر شهری جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه و عمران آن شهر است

استاندار گیلان لازمه پیشرفت هر مجموعه را اجرای دقیق قانون عنوان کرد و افزود: اگر معاملات شهرداران شفاف و دقیق و به‌دوراز هرگونه شبهه باشد و کارها و مشکل کمتری روبرو خواهند شد.

سالاری با اذعان به اینکه استفاده نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها باعث عقب افتادن کارهای عمرانی می‌شود بیان کرد: متأسفانه در اغلب شهرداری نیروهایی وجود دارند که بدون توانایی و رقابت به‌صورت شرکتی به استخدام آن مجموعه درآمده و باعث عقب افتادن کارهای عمرانی می‌شوند که این موضوع تضعیف حقوق شهروندی است.

وی با تأکید بر لزوم عدم استفاده نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها گفت: برای پیشرفت هر مجموعه باید از نیروهای متخصص استفاده کرد لذا از همه شهرداران را می‌خواهم با ورود نیروهای غیرمتخصص به شهرداری‌ها مقابله کنند.

استاندار گیلان با اشاره به فرهنگ‌سازی مردم در بحث تفکیک زباله‌ها افزود: موضوع پسماند مسئله بسیار مهمی است که شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند لذا از همه شهروندان می‌خواهیم که با فرهنگ‌سازی به حل موضوع پسماند و تفکیک آن کمک کنند.

سالاری با اذعان به اینکه برای حل موضوع پسماند سراوان همه نهادها و ارگان‌ها باید دست‌به‌دست هم دهند گفت: موضوع پسماند سراوان یک موضوع بسیار مهم است لذا اگر قانون بودجه و لایحه به تصویب مجلس می‌رسید بحث زباله و کمپوس حل می‌شد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در مسئله ساخت‌وساز با ضعف جدی مواجه‌اند تصریح کرد: متأسفانه پرونده‌های زیادی در ماده کمیسیون ۱۰۰ در حال رسیدگی هستند که این نشان‌دهنده ضعف شهرداری‌ها در مسئله ساخت‌وساز است که باید به‌طورجدی این مشکل حل شود.

سالاری با تأکید بر افزایش درآمدهای پایدار توسط شهرداری‌ها گفت: یکی از مشکلات ما در شهرداری‌ها کم بودن درآمدهای پایدار است که این موضوع باعث انجام نشدن پروژه و طرح‌ها می‌شود لذا شهرداران باید برای افزایش این درآمد فکری اساسی کنند.

استاندار گیلان لازمه پیشرفت مدیریت در شهرداری‌ها توجه به سرمایه‌های راکد دانست و افزود: اغلب شب ما از مشکلات مالی ابراز نگرانی می‌کنند ولی اگر با مشارکت بخش خصوصی سرمایه خود را به درآمد تبدیل کنند می‌توانند بسیار از مشکلاتشان حل خواهد شد.

سالاری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نباید خودشان در نوار ساحلی سرمایه‌گذاری کنند بیان کرد: ما در استان ازلحاظ نوار ساحلی ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم لذا اگر شهرداری‌ها سرمایه‌گذار لازم را جذب کنند هم باعث درآمدزایی و اشتغال می‌شود ولی اگر خودشان شروع به سرمایه‌گذاری کنند هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی با اذعان به اینکه همه‌کاره‌ای انجام شده در شهرداری‌ها نباید درآمدزا باشند افزود: اگر می‌خواهیم مردم ما در جامعه در رفاه کامل باشند باید امکانات رفاهی، اجتماعی، برای آن‌ها وجود داشته باشد لذا برای انجام این کارها باید هزینه کرد و نباید شهرداران فقط در فکر درآمد برای شهرداری باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.