بیش از ۲ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی گیلان گرفته شد

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ٢ هزار و ۴٢٩ تماس با صدای مشاوره ١۴٨٠ بهزیستی استان انجام گرفت.
عصرکاسپین/حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: این تعداد تماس از ابتدای اسفند ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تا هیجدهم ماه جاری با خط مشاوره ١۴٨٠ بهزیستی استان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری ویروس کرونا ، اختلافات زناشویی در دوره قرنطینه خانگی بر اثر عواملی چون بیکاری، مسایل اقتصادی، عدم ارتباطات اجتماعی، عدم رعایت نکات بهداشتی طرفین ، اختلاف نظرهای تربیتی درباره فرزندان و مشکلات والد فرزندی و غیره و ابراز علایم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری ، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری شایع ترین علل تماس گیرندگان درباره بیماری کرونا با صدای مشاوره بهزیستی گیلان است.

دکتر نحوی نژاد تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارایه خدمات روانشناختی به عموم مردم در تمام ایام هفته ، صدای مشاوره ١۴٨٠ با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود، با ١٢ کارشناس خبره روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری از ساعت هشت صبح تا ١٢ شب به صورت شیفتی به سوالات مردم پاسخ می دهند.

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت : همکاران صدای مشاور ١۴٨٠ با همدلی و از طریق آموزش های تخصصی ، راهکارهای مقابله با استرس ، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ و غیره را برای مراجعان ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: هدف در کمک های اولیه روانشناختی در بحران ، ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملا مشفقانه است بطوری که احساس امنیت و آرامش روانی بوجود آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان و جهت دهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه ” خانواده ” انجام پذیرد.

وی یادآور شد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir کرده و خط ١۴٨٠ کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی اطلاع رسانی به تماس گیرندگان برای ورود به سامانه ، ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده شوند.

بهزیستیکرونامشاوره
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه