فرماندار بندر انزلی: نیروی دریایی یکی از مولفه های قدرت ملی است

0 124

به گزارش عصرکاسپین، فرماندار شهرستان بندر انزلی در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی به مسابقات بین المللی جام دریا ۲۰۱۷ باکو گفت: امروز نیروی دریایی رسالت بزرگی را بر عهده دارد

امیردریا دار حبیب الله سیاری در حاشیه استقبال از ناوگروه اعزامی به مسابقات بین المللی جام دریا ۲۰۱۷ باکو که صبح امروز سه شنبه ۲۴مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ناوگان شمال از ۲۵ روز پیش دو فروند ناو موشک انداز جمهوری اسلامی ایران به نام های «پیکان و جوشن » را به مسابقات دریایی جام دریا در کشور آذربایجان که از سلسله مسابقات دریایی خزر در سال بوده اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه همزمان با این مسابقات تیم غواصی نیروی دریایی برای شرکت در مسابقات غواصی در کشور روسیه شرکت کرد، افزود: با توجه به اینکه نخستین بار در مسابقات جام دریا شرکت کرده بودیم پیش بینی شده بود که ممکن است به دلیل آشنا نبودن به نحوه برگزاری و قوانین مسابقات نتوانیم نتیجه قابل قبولی کسب کنیم که خوشبختانه با تلاش و همت توانستیم هم در مسابقات غواصی و هم جام دریا مقام دوم را کسب کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مقام کسب شده در این دو مسابقه خاطرنشان کرد: انتظار می رود در مسابقات آتی با توجه به توان داخلی بتوانیم به جایگاه بهتری برسیم.

وی با بیان اینکه در این مسابقات کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای حضور داشتند و سطح مسابقات بسیار بالا بود، گفت: بالا رفتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای شرکت کننده به عنوان یک کشور توانمند، مقتدر و موثر در ابعاد مختلف اعم از سازندگی، جسمانی و مهارت، علم و دانش و تعمیر و نگهداری حائز اهمیت است.

امیردریادار سیاری در ادامه به اهداف شرکت در این مسابقات از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: نشان دادن توانمندی ساخت به برکت انقلاب اسلامی و همچنین نمایش توانمندی نگهداری دریایی خزر به عنوان نماد صلح و دوستی و انتقال این پیام از مهم ترین اهداف شرکت در این مسابقات بوده است.

وی همچنین به برگزاری سلسله رزمایش هایی در طول سال اشاره کرد و یادآورشد: این رزمایش ها هم در دریای خزر و هم دریای جنوب برگزار می شود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه در طول سال بیش از ۲۵ رزمایش برگزار می شود، ادامه داد: این رزمایش ها از تخصص های مختلف آغاز می شود و در نظر داریم که در سال جاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت را در سه ماهه چهارم سال برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش «جنگال» نیروی دریایی طی دو روز آینده در جنوب کشور و در منطقه سوم دریایی نبوت، افزود: با توجه به وجود علم و دانش در نیروی دریایی برگزاری این رزمایش ها می تواند در راستای جنگ های الکترونیک زمینه ساز گام های قاطع ما در برابر هر تهدیدی شود.

دکتر میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: نقش نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: امروز نیروی دریایی رسالت
بزرگی را بر عهده دارد زیرا بخش بزرگی از توان بازدارندگی کشور در سایه اقتدار نیروی دریایی ارتش است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از مولفه های قدرت ملی ماست، گفت: امروز شاهد حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب های آزاد و بین المللی هستیم که باعث اقتدار نظام اسلامی گردیده است.

مومنی زاده ادامه داد: امروز نیروی دریایی رسالت بزرگی را بر عهده دارد زیرا بخش بزرگی از توان بازدارندگی کشور در سایه اقتدار نیروی دریایی ارتش است.

وی با اشاره به اقدامات و تحولات عظیم صورت گرفته در نیروی دریایی گفت: همه ما باید در راه ارتقاء نیروهای مسلح کشورمان تلاش کنیم.

فرماندار انزلی اضافه کرد: زمانی در دریای خزر حتی یک شناور مناسب برای انجام ماموریت ها وجود نداشت اما امروز ناوگان شمال با اقتدار کامل در راستای توسعه صلح و دوستی در دریای خزر و حفط امنیت آن، سرافرازانه ماموریت های خود را به سرانجام رسانده که حاصل تلاش خالصانه همه پرسنل آن است.

وی در پایان کسب مقام دوم ناوگروه جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات بین المللی جام دریا۲۰۱۷ باکو رو به ملت عزیز ایران تبریک گفت و افزود:امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت و سرافرازی جوانان غیور کشور عزیزمان در سراسرجهان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − هفت =