نگاهی به مصاحبه تامل برانگیز مشاور دفتر دکتر نوبخت؛ مشاورانی که اسباب زحمت بزرگانند

0 132

عصرکاسپین ؛ مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور که طی حکمی از طرف بردیا صدرنوری رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان منصوب شده و گاهی اوقات اشتباها از وی به عنوان مشاور دکتر نوبخت نام برده می شود طی تماس با برخی از رسانه های خبری استان خبر از کمک ۲/۵ میلیاردتومانی دکتر نوبخت به سیل زدگان گیلان داد!
پس از بارندگی شدید و جاری شدن سیل در برخی از شهرهای استان گیلان ستاد حوادث غیر مترقبه استان با حضور مهندس نجار در لنگرود تشکیل جلسه داد و با برآورد خسارات ناشی از سیل مبلغ بالای ۶۰ میلیارد تومان را بعنوان خسارت تعیین و طی نامه ای به سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور تقدیم کرد.
ظاهرا سازمان برنامه و بودجه نیز از این مبلغ، با پرداخت ۲/۵ میلیارد تومان بعنوان بلاعوض از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت کرده است.
اما آنچه در این بین جای تامل دارد این است که چرا باید یک مشاور فرهنگی چنین خبری را با انتساب پرداخت دکتر نوبخت به گیلان، در رسانه ها منتشر کند.و به گونه ای القا شود که این پول را شخصیت حقیقی دکتر نوبخت پرداخت کرده است نه شخصیت حقوقی ایشان و سازمان برنامه و بودجه کشور که بنا به وظیفه ذاتی مسئول توزیع اعتبارات بین سازمانهای دولتی است و تیترها اینگونه منتشر شود :«مشاور رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:کمک ۲.۵ میلیارد تومانی دکتر نوبخت به سیل زدگان گیلان» البته در طرف مقابل صداوسیمای استان در کانالش به درستی تیتر زد :
?کمک بلاعوض ۲٫۵ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه کشور به مردم سیل زده ی لنگرود و لاهیجان.
مصاحبه های اینچنینی و انهم از بابت اعلام مبالغی ناچیز که به دلیل وظیفه ای که دولت محول کرده در شرایط مشابه در استانهای دیگر نیز از سوی این سازمان انجام می شود نه تنها در شان این دولت مرد گیلانی نیست بلکه دردسرهای تنها دولت مرد گیلان در سطح کشور را از باب نگاه ویژه به زادگاهش زیاد می کند.
و شاید به همین دلیل است که رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان در مصاحبه با سایت این سازمان در روز های گذشته به درستی پرداخت این مبالغ را به شخصیت حقیقی دکتر نوبخت منتسب نکرد و حتی نامی از وی نبرد و اعلام کرد :« طی ابلاغیه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مجموعاٌ مبلغ سیصد و سه میلیارد و شصت میلیون ریال برای حوادث غیر مترقبه استان گیلان تأمین اعتبار شد.»
و در همین خبر کیوان محمدی تاکید کرد که این مبلغ از ردیف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و بر اساس اجازه تصویب نامه هیات وزیران است .
دکتر محمد باقر نوبخت فارغ از علاقه به زادگاه خود شخصیتی فرا منطقه ای و ملی است و حساسیت پست محوله به ایشان به اندازه ای است که پیش از این اخباری اینچنینی موجب شد تا مورد هجمه و انتقاد نمایندگان و مدیران سایر استانها قرار بگیرد.
متاسفانه در این سالها عده ای دوست نما برای رسیدن به مقاصد خود شخصیت ملی ایشان را گاهی در حد یک شخصیت استانی تقلیل می دهند.
شاید زمان آن رسیده باشد که شخص رئیس ساز مان برنامه و بودجه کشور و دفتر وی حساسیت بیشتری در خصوص برخی اظهارات ناسنجیده و متملقانه منتسب به این حوزه نشان دهند، اظهاراتی که بیشتر بار خاطر است تا یار شاطر!/ گیل خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − یک =