تقویت هوای سرد و بارش برف در مناطق جلگه ای گیلان از امشب

0 91

به گزارش عصرکاسپین ، سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از تقویت هوای سرد، وزش باد و بارش برف یا مخلوط برف و باران در مناطق جلگه ای استان از غروب و امشب (شنبه) خبر داد.

تقویت هوای سرد و بارش برف در مناطق جلگه ای گیلان از امشب
مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه پرفشار در منطقه است که بر این اساس ابرناکی، مه آلود بودن هوا، کاهش دما، ارتفاعات (کولاک برف) و دامنه ها بارش برف، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید / خیلی شدید) تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.
وی ادامه داد: طی بازه غروب و امشب تا صبح دوشنبه ، با تقویت هوای سرد، بارش در برخی نواحی جلگه ای بویژه نواحی مرکزی و شرقی، بصورت برف یا مخلوط برف و باران پیش بینی می شود.
غلامی آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف، غروب و شب برخی نواحی جلگه ای مخلوط برف و باران یا برف عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، وزش باد، کاهش نسبی دما، بارش برف (بعضی نقاط جلگه ای باران یا مخلوط برف و باران) ، در نواحی غربی طی بعدازظهر بتدریج کاهش ناپایداری و ابر و طی شب یخبندان پیش بینی کرد.
وی گفت: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با هفت درجه مربوط به شهرهای انزلی و رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) و کمینه دما با چهار درجه زیرصفر مربوط به جیرنده ثبت شده است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت طی شبانه روز گذشته را نیز چهار درجه ذکر کرد.
به گفته غلامی، بیشترین میزان بارش باران در استان طی شبانه روز گذشته با نزدیک به ۳۷ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی کشاورزی رشت ثبت شده و در بندرکیاشهر و بندرآستارا نیز به ترتیب ۳۴.۳ و ۲۸.۷ میلیمتر باران باریده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 13 =