عباس علیزاده: ایجاد شرکت‌های توسعه و عمران جلوی رانت و فساد را می‌گیرد

0 102

عصرکاسپین،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: ایجاد شرکت‌های توسعه و عمران از رانت‌خواری و فساد جلوگیری می‌کند.
عباس علیزاده ظهر امروز در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: استان گیلان دارای ۲ هزار و ۶۵۰ شرکت تعاونی فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تاکید بر لزوم اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: شرکت‌های تعاونی گیلان برای ۴۱ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

علیزاده با بیان اینکه شرکت‌های عمرانی استان گیلان در زمینه‌های صنعتی، عمرانی و خدماتی فعالیت می‌کنند ابراز داشت: در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های استان گیلان هستند.

وی با اعلام اینکه وجود تعاونی فرهنگیان و مصرف‌کنندگان سبب ارائه خدمت‌رسانی مناسب به مردم می‌‌شود تصریح کرد: کلیه مراحل صید ماهی از دریای خزر توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد از خدمات حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری در استان گیلان توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر توسط شرکت‌های تعاونی گیلان ساخته شده که ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آن به طور کامل تحویل داده شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا با تشکیل شرکت‌های بزرگ تعاونی مدیریت امورات مردم را در اختیار خودشان بگذاریم گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت به زودی افتتاح می‌شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه ایجاد شرکت‌های توسعه و عمران از رانت‌خواری و فساد جلوگیری می‌کند اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۵ شرکت تعاونی توسعه و عمرانی به زودی در سطح استان گیلان افتتاح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان افتتاح شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه کشاورزی را یکی از برنامه‌های مهم این اداره دانست و گفت: طی یک سال گذشته ۸۰ شرکت تعاونی “روستا تعاون” در سراسر استان گیلان افتتاح شده است.

علیزاده افتتاح شرکت‌های “روستا تعاون” را سبب ایجاد اشتغال پایدار در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: افتتاح این شرکت‌ها سبب می‌شود تا ساکنان روستا بتوانند اقتصاد روستای خود را خودشان مدیریت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه در سال گذشته به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارجویان مشاوره شغلی داده شده است افزود: بیش از ۱۰ شرکت تعاونی تامین نیاز به منظور تامین نیازهای مشترک شرکت‌های تعاونی در سال گذشته افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ ساعت کلاس آموزشی برای صاحبان شرکت‌های تعاونی برگزار شده است گفت: امسال بیش از ۴۰۰ شرکت از استان گیلان در جشنواره شرکت‌های تعاونی شرکت کردند که از میان آن‌ها ۲ شرکت تعاونی به عنوان شرکت نمونه ملی انتخاب شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 17 =