عباسی در تذکر شفاهی:۳۲ هزار هکتار چای‌کاری با غفلت صورت گرفته به ۱۹ هزار هکتار رسیده است

0 110

عصرکاسپین ، نمانیده مردم رودسر در مجلس گفت:۳۲ هزار هکتار زمین چای‌کاری در کشور داشتیم که هم اکنون به دلیل غفلت و ضعف مدیریت صورت گرفته به ۱۹ هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس گفت: از شورای اقتصاد می‌خواهم درباره تعیین هر چه سریع‌تر نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای که در سال گذشته فقط ۴ درصد افزایش داشته در حالی که مردم و کشاورزان بیش از ۳۰ درصد تورم را تحمل می‌کنند اقدام اساسی کنند.

وی افزود: جهت جبران سال گذشته و با واقع بینی و نظر کارشناسی در مورد خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۴۵۰۰ و درجه دو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیشنهاد کارشناسی ارائه شده اقدام کنند.

نماینده مردم رودسر تصریح کرد: کشاورزان باید هم اکنون باغ‌ها را آبیاری کرده و آماده کنند تا در فصل بهار بتوانند برداشت‌ها را انجام دهند لذا ضروری است که نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای هر چه سریعتر صورت گیرد. 

عباسی گفت: ۳۲ هزار هکتار زمین چای‌کاری در کشور داشتیم که هم اکنون به دلیل غفلت و ضعف مدیریت صورت گرفته به ۱۹ هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: باید تعیین تکلیف استخدام ناظرین چای هم اقدامی انجام شود چرا که آنها ۶ ماهه اول سال در زمان برداشت، بیمه و حقوق دارند و در ۶ ماهه دوم، نه بیمه دارند و نه حقوق در حالی که با چنین شیوه ای نمی توان به افزایش کیفیت محصول استراتژیک امیدوار بود لذا باید قدم مثبتی در این خصوص برداریم در حالی که متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی حقوق ۵۰۰ نفر از جوانان متعهد و متخصص را نادیده می‌گیرد./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 19 =