مصرف ماست در چه صورت باعث ایجاد انواع بیماریها می شود

0 142

عصرکاسپین/ متأسفانه برخی از پزشکان طب نوین بدون توجه به مزاج افراد به بیماران بلغمی یا سودایی مصرف لبنیات را تأکید می‌کنند در حالی که از نقطه نظر طب سنتی این تجویز پزشکان آکادمیک کاملاً اشتباه است.

امروزه خوردن “ماست” کنار غذا برای خیلی‌ها تبدیل به یک عادت شده است اما باید دانست که طبیعت ماست، سرد و تر بوده و اسید لاکتیک موجود در آن می‌تواند خطرات زیادی به‌دنبال داشته باشد.

متأسفانه برخی از پزشکان طب نوین بدون توجه به مزاج افراد به بیماران بلغمی یا سودایی، مصرف لبنیات را تأکید می‌کنند در حالی که از نقطه نظر طب سنتی این تجویز پزشکان آکادمیک کاملاً اشتباه است.

ماستی که چکیده نباشد طبیعتش نسبت به ماست چکیده سردتر است و برای مصرف ماست باید تدابیری مهم در نظر گرفته شود.

یک‌چهارم ماست را “اسید لاکتیک” تشکیل می‌دهد، اسید لاکتیک موجود در ماست ایجاد اسیدوز در بدن می‌کند؛ این اسیدوز شدن به سه قسمت از بدنتان آسیب می‌رساند: ۱. ریه ۲. کلیه‌ها ۳. مغز و اعصاب.

آسیب به ریه به‌واسطه این اسیدوز باعث به نفس‌نفس افتادن می‌شود تا بدن این هیدروژن را خارج کند؛ یکی هم کلیه شما که فرسوده می‌شود تا این حالت اسیدی ماست را دفع کند و فعالیت نورون‌های مغزی را کم می‌کند.

از دیگر مضرات ماست چکیده‌نشده می‌توان به چند مورد اشاره کرد از جمله:

پوکی استخوان و سائیدگی استخوانها، شب‌ادراری در کودکان، یبوست در روده‌ها، ناراحتیهای اعصاب و روان، صرع (برای کسانی که طبع سرد دارند)، عرق کردن زیاد (کف دست، زیر بغل، کف پا)، آلرژی‌، آرتروز، رماتیسم همچنین قدرت سیستم ایمنی بدن را کم می‌کند و خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد می‌کند و نمی‌توانید روی صندلی بنشینید.

برای کم کردن عوارض جانبی ماست معمولی آن را حتماً با مصلح مصرف کنید؛ مصلح ماست شامل‌: موسیر، نعناع، پونه، زنیان، کاکوتی، و گل محمدی است.

توصیه و تأکید می‌شود از خوردن ماست با ماهی، ماست با ترشیجات، ماست با اسفناج (بورانی) اکیداً خودداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =