استاندار گیلان جلسه کمیته چای مطرح کرد: اصلاح نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با افزایش سهم کارخانه‌‌ها

0 135

عصرکاسپین/در کمیته تخصصی چای گیلان پس از بررسی مطالبه چایکاران در خصوص نرخ خرید تضمینی این محصول، بر اصلاح فرمول نحوه محاسبه ایت نرخ از طریق افزایش سهم قدرالسهم کارخانه ها توافق شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در سومین کمیته تخصصی چای گیلان با تاکید بر کنترل اراضی چای با محوریت کاداستر اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهوری به گیلان یکی از مصوبات کاداستر بود که با توجه به اهمیت باغات چای کاداستر کردن اراضی چای در اولویت امسال قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر افزایش قیمت خرید تضمینی چای در سال جاری افزود: فرمول خرید تضمینی چای با افزایش قدرالسهم کارخانه ها می تواند به نفع چایکاران باشد .
استاندار گیلان با بیان اینکه خرید تضمینی چای به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش پیدا میکند گفت: برای افزایش رغبت در تولید با کیفیت تر چای کارخانجات مستقیما با در نظر گرفتن مصوبات کمیته آینده چای میتوانند از کشاورزان بخرند.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه صادرات چای نباید محدود شود افزود: با مجموع پیگیری های صورت گرفته تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز برای واردات چای حذف شده و البته باید پیگیر بود تا این ارز مجددا به چای تخصیص پیدا نکند که البته قول‌های مساعدی در این خصوص گرفته‌ایم.
دکتر سالاری با اشاره به تصمیم گیری در خصوص اصلاح نرخ خرید برگ سبز چای پس از برگزاری نشست های کارشناسی و جمع بندی نظرات، گفت: حمایت از چایکاران به ویژه از نوع مالی و از محل صندوق تخصصی چای از مصوبات جلسه امروز است.
وی با بیان اینکه تعیین مساحت دقیق باغات چای از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: این اقدام بر کنترل میزان تولید و پرداخت یارانه تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری نیز اعتباراتی ویژه اجرای طرح کاداستر در نظر گرفته شد که باغات چای در این زمینه اولویت دارند.
نماینده عالی دولت در گیلان از اتخاذ تصمیماتی در رابطه با واردات چای به عنوان یکی از مطالبات همیشگی چایکاران خبر داد و عنوان کرد: در زمینه دغدغه های گلخانه داران نیز تصمیم گیری های موثری داشتیم.
استاندار گیلان همچنین از تصویب طرح جامع تحول صنعت چای خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =