فرماندار لاهیجان: مسئولان، بهبود معیشت مردم و رونق تولید را وظیفه خود می دانند

0 113

عصرکاسپین/دولت هدف های بهبود وضعیت معیشت مردم و رونق تولید در سال جدید را از تکالیف خود می داند و همه مسئولان در این زمینه خود را موظف به پاسخگویی می دانند.

سیداسماعیل میرغضنفری روز شنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان در سال جدید اظهارداشت: موضوع معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه از هدفهایی است که دولت پیگیری آن را برای خود تکلیف می داند و از دغدغه های بسیار جدی در جامعه است و باید در مسیری قرار گیریم که موانعی که برای تولید ایجاد شده است را رفع نماییم.

وی افزود: اولین جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان با تبیین سیاست های کلی و سیاست های اجرایی دولت تدبیر و امید با هدف گذاری سال رونق تولید که با ابتکار مقام معظم رهبری در روز شنبه تشکیل شد و موضوع نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری در دستور کار مدیران این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد:همه باید برای تحقق این هدف تلاش کنند و در مسیری قرار بگیریم که موانعی که برای تولید ایجاد شده را بر طرف کنیم و در یک جا مردم با مصرف کالای داخلی و درجای دیگر مسئولان در مبارزه با کالاهای قاچاق خارجی می توانند به رونق تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصادکمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در تمام امور جامعه تاثیر گذار است تصریح کرد:یکی از مهمترین دغدغه ها جامعه موضوع اقتصادی است و جنگی که در پیش رو داریم از جنگ هشت ساله بسیار جدی تر است و ما مسئولان بایدی تلاش کنیم مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است را به سرانجام مناسبی برسانیم و پاسخگو باشیم.

فرماندار لاهیجان گفت: صداهایی که هرازچندگاهی از مردم به گوش می رسد صداهایی واقعی است که باید به موقع شنیده می شد که با شنیده نشدن آن این خواست را با صدای بلند به گوش مسئولان برسانند و باید مراقب باشیم اگر صداها شنیده نشود تبدیل به فریاد خواهندشد.

میرغضنفری با اشاره به مسایل آغازین روزهای سال از جمله جاری شدن سیل در کشور و قرار دادن نام سپاه پاسدارن در لیست تروریست آمریکا اظهارداشت:جاری شدن سیل در تمام دنیا امری طبیعی است ولی حوادث پس از سیل امری غیر طبیعی بود و دشمن چه آنهایی که در داخل کشور قسم خورده اند به نظام ضربه بزنند و چه کسانی که از خارج کشور تلاش می کنند که ارکان نظام را در مقابل هم قرار دهند از این موقعیت سوء استفاده کنند و تمام تلاششان معطوف بر این است تا دولت و نظام در رسیدگی به امور و مردم سیلزده را بی توجه و ناکارآمد نشان دهند.
وی تصریح کرد: ولی واقعیت غیراز این است و همه دست به دست هم دادند تا مشکلات مردم را حل کنند اما وسعت سیل بسیار وسیع است و همه مردم می دانند که دولت نیز در امکانات امدادرسانی محدودیت هایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن مسیر را به گونه ای انتخاب کردند که نگرانی ایجاد کند ولی مردم صبوری کردند و تمام ارکان نظام از دولت و مردم ، ارتش ، سپاه و سمن ها در امداد رسانی به مردم سیل زده خوب درخشیدند که ما باید بتوانیم از این شور و شوق کمک رسانی مردم بدرستی استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان از همه اقشار مردم بویژه بازاریان و اصناف در اهدای کمک های خیرخواهانه به مناطق سیل زده تشکر کرد و گفت: در شهرستان لاهیجان کمک های خوبی برای مردم مناطق سیلزده جمع آوری شد و اولین محموله در استان گیلان نیز از این شهرستان به این مناطق سیلزده اعزام شد.

فرماندار لاهیجان اظهارداشت: تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال اعم از کمک های نقدی و غیرنقدی مردم شهرستان لاهیجان جمع آوری و به مناطق سیلزده ارسال شده است که این کمک ها همچنان ادامه دارد.

وی سپس به بدعهدی های آمریکا نسبت به مردم ایران اشاره کرد و یادآورشد:براساس این بدعهدی ها و دشمنی ها بر علیه مردم ایران آمریکا بود که نام سپاه پاسداران را در لیست تروریست ها قرار داد تا خطایی که از خارج شدن از برجام به عنوان یکی از معاهدات بین المللی داشت را جبران کند و از انزوای سیاسی که پس از این خروج قرار گرفته بود خارج شود.

وی با بیان اینکه دشمن خواست با این کار خود بین ارکان نظام و نیروهای مسلح کشور اختلاف ایجاد کند که موفق نشد تصریح کرد: از نفوذی که کشور ایران و سپاه در بین مردم خاورمیانه و خاور دور دارند برای آمریکا ایجاد نگرانی کرده است و برای خوش رقصی غاصبان رژیم صهیونیستی آمریکا به چنین اقدامی دست زد.

میرغضنفری ادامه داد: همه این دسیسه ها و دشمنی ها به خودشان برگشت و عاملی برای ایجاد وحدت در بین همه ارکان نظام ، دولت و نیروهای مسلح شد و موضع گیری هایی وحدت آفرینی که از مسئولان کشور نظیر رییس جمهوری و حرکت نمادینی که نمایندگان مجلس و قوه قضاییه در این زمینه اتخاذ کردند هم یک نمادی برای داخل کشور و هم پیامی برای دشمنان خارج کشور بود.

فرماندار لاهیجان در این جلسه همچنین به دغدغه های چایکاران اشاره کرد و گفت: اقداماتی از سوی مجمع نمایندگان استان گیلان و از سوی فرمانداری لاهیجان و استاندار گیلان برای رفع این دغدغه و نگرانی قیمت برگ سبز چای چایکاران در حال انجام است و سعی می شود که تا این موضوع به سرانجام مناسبی برسد.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها از رسانه های لاهیجان خواست فضای رسانه ای شهرستان را سیاسی نکنند افزود: رسانه ها باید بازوان مدیران اجرایی در حل مشکلات باشند و هوشیار باشند که به ابزاری برای دشمن تبدیل نشوند.

وی تصریح کرد: در شهرستان لاهیجان همه مسئولان اعم از امام جمعه و نماینده شهرستان لاهیجان و مدیران شهرستان سعی می کنند در کنار هم وحدت داشته باشند و اینکه دو گرایش متفاوت بتوانند در کنار هم باشند و وحدت داشته باشندخود یک هنر است.

وی یادآورشد: وحدت به معنای تک صدایی نیست وحدت در عین اختلاف و کثرت مهم است که مسئولان این شهرستان آن را دارند و در کنار هم و با وحدت مشکلات و مسایل شهرستان را پی می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هجده =