در فصل بهار بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز در گیلان مصرف شد

0 115

در فصل بهار بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز در گیلان مصرف شد

عصرکاسپین / شرکت گاز استان گیلان در سه ماه اول سال جاری بالغ بر یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز به حوزه های مختلف مصرف تحویل داده است.

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر مصرف یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز در بهار امسال در استان گیلان گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است .

وی درخصوص مصرف گاز در بخش خانگی اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار مشترک خانگی جذب نموده است که این موضوع سبب افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و موجب رسیدن مصرف به ۴۸۰ میلیون مترمکعب در این حوزه شده است.

اکبر همچنین از مصرف ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی از سوی مشترکین خانگی زمینه افزایش مصرف گاز در بخش های دیگر مصرف بویژه بخش نیروگاهی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه گفت: پس از بخش نیروگاهی و خانگی، بخش صنعتی با ۱۳۳ میلیون مترمکعب گاز، رتبه سوم بیشترین میزان مصرف گاز را در استان در اختیار دارد و پس از آن بخش های حمل و نقل با ۷۲ میلیون مترمکعب، تجاری با ۵۳ میلیون مترمکعب و کشاورزی با ۴۲ میلیون مترمکعب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: بر اساس پیش بینی های بعمل آمده تا هفته دولت ۹۸، شش بخش مشترکین گاز در استان در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف خواهند نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + چهارده =