مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مراسم تجلیل از فعالان رسانه حوزه دریایی استان گیلان گفت: فرهنگسازی رسانه‌ها در استفاده بیشتر از ظرفیت بندر انزلی/ خبرنگاران با انتقال درست اخبار گامی موثر در جهت اعتلای عملکرد بندرانزلی برمی‌دارند

0 169

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مراسم تجلیل از فعالان رسانه حوزه دریایی استان گیلان گفت:
فرهنگسازی رسانه‌ها در استفاده بیشتر از ظرفیت بندر انزلی/ خبرنگاران با انتقال درست اخبار گامی موثر در جهت اعتلای عملکرد بندرانزلی برمی‌دارند

عصرکاسپین / مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مراسم تجلیل از فعالان رسانه حوزه دریایی استان گیلان با اشاره به با تاکید بر فرهنگسازی رسانه‌ها در استفاده بیشتر از ظرفیت بندر انزلی گفت: رسانه ها با انتقال درست اخبار گامی موثر در جهت اعتلای عملکرد بندرانزلی برمی‌دارند.
دکتر حمیدرضا آبایی عصر امروز ۲۲ مرداد ماه در مراسم تجلیل از فعالان رسانه حوزه دریایی استان گیلان با تقدیر از زحمات فعالان این حوزه اظهار داشت: خبرنگاران در حقیقت وجدان بیدار جامعه هستند و جامعه نیز به دلیل خدمات شایانی که آنان ارائه می‌دهند، مدیون اصحاب رسانه است.

وی افزود: خبرنگاران با انتقال درست اخبار گامی موثر در جهت اعتلای عملکرد بندرانزلی برمی‌دارند و از زحمات تمامی این افراد قدردانی می‌کنم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه حمل و نقل دریایی در توسعه پایدار اقتصاد کشور موثر است، خاطرنشان کرد: طبق آمار بیش از ۸۰ درصد کالاها از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شوند که بر همین اساس صنعت حمل و نقل دریایی بسیار حایز اهمیت است و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول و متولی صنعت دریایی و بندری ضمن ارج نهادن به خدمات دریانوردان ، در روز جهانی دریانوردی اقداماتی را برای پاسداشت این عزیزان در نظر می گیرد.

دکتر آبایی با اشاره به سابقه طولانی بندرانزلی در زمینه تراتزیت کالا تصریح کرد: بندر انزلی در حمل و نقل دریایی و بحث ترانزیت کالا در دو کریدور بزرگ ترانزیتی بین المللی نقش اساسی دارد و باید از این امکانات به درستی استفاده شود زیرا وضعیت این بندر در توسعه تجارت در کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به حضور معاون اول محترم رییس جمهور در نشست اقتصادی کشورهای حاشیه ی دریای خزر گفت : به امید خدا با رایزنی های صورت گرفته شرایطی فراهم شود که بتوانیم در خصوص حمل و نقل دریای خزر بیش از پیش فعال شویم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به جایگاه بندر انزلی در دهه های مختلف، گفت: بندر انزلی می تواند به جایگاه گذشته ی خود برگردد و در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی در بندر در حال فراهم و بروز شدن است که در جهت توسعه ی صنعت بندری می باشد.

دکتر آبایی با اشاره به توسعه ی زیر ساخت های بندر انزلی به جهت تغییر نوع کالاها عنوان کرد: زیر ساخت های عملکردی و عملیاتی بسیار تاثیر گذار است و تغییر کالا از آهن آلات به سمت غلات شرایط خاصی را می پذیرد که در بندر انزلی باید امکانات آن فراهم شود اما وقتی غلات وارد یک استان می‌شود بایستی صنایع پشتیبان و پایین دستی آن نیز در آن استان وجود داشته باشد و در این راستا نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتری با سایر نهادهاو سازمانهای همجوار و ذیمدخل احساس می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ها و شرایط خوبی برای حضور سرمایه گذاران در مجتمع بندری انزلی فراهم بوده، یادآور شد: بندر انزلی حدود ۱۵۰ هکتار اراضی دارد که اگر با قوانین منطقه آزاد اداره شود می‌تواند در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی موفق عمل کند همچنین قرار است که ظرفیت سیلوهای این بندر به ١۶٠هزار تن افزایش یابد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان رشد ۵۶ درصدی کانتینر در ۴ ماهه نخست امسال را نشان‌دهنده ظرفیت بالای بندرانزلی دانست و گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر جذب شده است و هم اکنون نیز بخش خصوصی در این بندر فعال است و برای جذب بیشتر سرمایه بخش خصوصی نیز برنامه داریم.

وی با تاکید بر فرهنگسازی رسانه‌ها در استفاده بیشتر از ظرفیت بندر انزلی بیان کرد: در بندر ما هنوز فرهنگ غله‌داری و استفاده از سیستم‌های کانتینری وجود ندارد و استفاده از کالاهای فله‌ای و فرهنگ غله‌داری باید در دستور کار سازمان‌های دخیل در واردات قرار گیرد.

دکتر آبایی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری گفت: در سال ۹۸ زمان انتظار (port time) کشتی‌ها در بندر انزلی کاهش یافت و اقداماتی نظیر ساخت موج شکن و حوضچه نیز انجام شد و بایستی برای ورود سرمایه گذاران جهت ساخت اماکن تفریحی و هتل در این بندر برنامه‌ریزی شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به برخی برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفت: ایجاد ترمینالی که قابلیت پذیرش در تمام فصول سال را داشته باشد، بهره گیری سیستم های هوشمند، ارتباط الکترونیکی بین سازمان های دخیل در امر تجارت، استفاده بهینه از نیروی انسانی و بهره گیری از تجهیزات به روز موجب ارتقای توان عملیاتی و تجاری بندرانزلی شود اما آنچه که برای ما مهم است این است که در زمینه ی کالاهای اساسی نقش آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر ورود سرمایه‌گذاران از کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر انزلی از اهمیت بالایی برخوردار است و قرار است یکی از بحث‌های اصلی در نشست سه جانبه بین ایران، آذربایجان و روسیه اعلام آمادگی بندر انزلی برای ورود سرمایه گذاران کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =