مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان : تسهیل‌گری در سرمایه گذاری باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد

0 154

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان :
تسهیل‌گری در سرمایه گذاری باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد
نباید با تفسیرهای شخصی و بدون در نظر گرفتن اقتضای زمان و مکان سرمایه گذاری‌ها را معطل کرد
ناهماهنگی‌ها موجب نارضایتی و فرار سرمایه گذار از استان می‌شود

عصرکاسپین / مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : تسهیل‌گری در سرمایه گذاری باید در اولویت اقدامات و برنامه‌های مدیران و کار شناسان دستگاههای اجرایی باشد.

دکتر یونس رنجکش در کارگروه فنی سرمایه گذاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در استانداری و فرمانداری‌ها در سطوح مختلف در راستای رفع موانع و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌ها افزود : بسیاری از این اقدامات بر اساس ضوابط دستگاه‌های اجرایی قابل بر طرف شدن است.

وی اظهار داست : نباید با برداشت‌ها و تفسیرهای شخصی و بدون در نظر گرفتن شرایط و اقتضای زمان و مکان سرمایه گذاری‌ها را معطل کرد.

وی ادامه داد: روزانه جلسات متعددی در زمینه رفع مشکلات سرمایه گذاری‌ها در استان بر گزار می‌شود که می‌توان با تفسیر و برداشت درست از قوانین و دستورالعمل‌ها و هدایت و راهنمایی متقاضیان مشکلات و ابهامات پیش روی سرمایه گذاری‌ها را برداشت.

رنجکش با تاکید بر هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات و هماهنگ‌سازی قوانین و مقررات سازمانی خواستار مشارکت و همراهی‌های بیشتر در سطوح مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های بین دستگاه‌های اجرایی شد.

این مسوول یاد آور شد : گاهی پس از برگزاری جلسات متعدد و صدور مصوبات مختلف برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری متاسفانه این طرح‌ها دوباره به دلیل برخی اشکالات کوچک به کارگروه می‌آید که این برخلاف مصلحت و فرصت‌سوزی در سرمایه گذاری‌ها است.

وی گفت : دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی‌های یکدیگر می‌توانند بسیاری از استعلام‌ها و مجوزهای مربوطه را در اسرع وقت برای متقاضیان صادر کنند که گاهی این ناهماهنگی‌ها موجب نارضایتی و فرار سرمایه گذار از استان می‌شود.

وی یاد آورشد : در این جلسه برای ۹طرح سرمایه گذاری که دارای مشکلاتی جهت صدور مجوز فعالیت بودند با هماهنگی و راهنمایی مدیران و کار شناسان شرکت کننده در جلسه پس از طرح موضوع توسط متقاضیان برای آنها مصوباتی با رویکرد تسهیل در روند اجرا صادر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 19 =