رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات گیلان: برگزاری انتخاباتی سالم موجب اقتدار ملی است

0 160

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات گیلان:
برگزاری انتخاباتی سالم موجب اقتدار ملی است

عصرکاسپین / رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات گیلان، برگزاری انتخاباتی سالم را یکی از مهمترین مؤلفه هایی خواند که موجب اقتدار ملی و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ علی اوسط اکبری مقدم در جلسه آموزشی و توجیهی هیات های بازرسی انتخابات استان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای هرچه بهتر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمامی مراحل برگزاری انتخابات از آغاز تا پایان، انجام نظارت و بازرسی رکنی مهم است که امنیت و سلامت آن را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید با تمکین به قوانین موجود، از آخرین بخشنامه ها مطلع باشند؛ گفت: صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

اکبری مقدم تصریح کرد: این دوره از انتخابات بسیار حساس و با اهمیت است زیرا دشمنان بیشترین هجمه ها را نسبت به کشورمان اعمال کرده اند تا موجبات نا امیدی ملت ایران و دلسردی آنان برای مشارکت در صحنه های سرنوشت ساز را فراهم سازند.

وی برگزاری انتخابات سالم را یکی از مهمترین مؤلفه هایی خواند که می تواند باعث اقتدار کشور و استمرار نظام جمهوری اسلامی شود بر این اساس تاکید کرد باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود تا علاوه بر نابودی توطئه دشمنان، امکان تصمیم گیری مردم برای سرنوشت کشور نیز مهیا شود.

در ادامه این جلسه محمدرضا محمدی مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان نیز اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از دوران آغاز شکل گیری تاکنون ، همواره شاهد برگزاری انتخابات هایی باشکوهی بوده که این امر بیانگر هویت، آزادی و استقلال کشور است.

وی به تنش های روانی در کنار جریان سازی های مخرب علیه اقتصاد کشورمان از سوی دشمنان اشاره و اضافه کرد: با همه این فشارها ملت ایران همواره پای آرمان های انقلابی خود ایستاده اند.

محمدی با بیان اینکه صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات مطالبه به حق مردم است، بر لزوم هم افزایی همه عوامل برگزاری انتخابات برای برگزاری هرچه بهتر آن تاکید کرد.

دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز پنجشنبه هفته گذشته با حضور استاندار گیلان و دبیر ستاد انتخابات کشور در رشت برگزار شد.

ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه جاری آغاز می شود و تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذرماه ادامه دارد. داوطبان باید به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک لازم به وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه دوم اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، ۱۳ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =