حمید رضا مهربخش، فعال سیاسی و حقوقدان گیلانی: خودکفایی و استقلال اقتصادی بسیاری از معضلات کشور را ریشه‌کن می‌کند

0 168

عصرکاسپین /حمید رضا مهربخش، فعال سیاسی و حقوقدان گیلانی: خودکفایی و استقلال اقتصادی بسیاری از معضلات کشور را ریشه‌کن می‌کند

مهربخش توجه به توان داخلی را از مؤلفه‌‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خواند و گفت: برای رفع معضلات و چالش‌هایی نظیر بیکاری باید در مسیر خودکفایی اقتصادی حرکت کنیم.

حمیدرضا مهربخش حرکت در مسیر تحقق شعار رونق تولید را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: رسیدن به خودکفایی و قطع وابستگی به خارج، حداقل در خصوص برخی «کالاهای استراتژیک»، اهمیت بسیاری دارد و اقتدار ملی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید ایشان به توانمندی‌های داخلی عنوان کرد: چالش بیکاری معضل غیرقابل حلی نیست بلکه با راه انداختن نهضت استقلال اقتصادی و خودکفایی می‌توان آن را در کشور ریشه‌کن کرد.

این فعال سیاسی و اجتماعی لازمه حفظ استقلال سیاسی را تحقق کامل استقلال اقتصادی دانست و گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی جهت خودکفایی در تولید برخی از محصولات انجام شد اما به هیچ عنوان کافی نبود.

مهربخش با بیان اینکه معضل قاچاق کالا سد بزرگی در مسیر تحقق خودکفایی اقتصادی است افزود: قوانین زیادی برای مبارزه با قاچاق در کشور وجود دارد اما دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به علت ضعف در عملکرد نتوانستند با این پدیده به صورت جدی مقابله کنند.

این حقوقدان گیلانی، شعارهای اخیر دولت برای اجرای نهضت کالاهای ساخت داخل را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: خودکفایی، استفاده از توانمندی‌های درونی و تولید ثروت از طریق بکارگیری جوانان و نیروی کار داخلی، تنها با شعار عملی نمی‌شود.

وی مهم‌ترین مؤلفه حرکت پرشتاب نظام در دهه پنجم از عمر انقلاب اسلامی را قطع وابستگی اقتصاد ملی به خارج از مرزها دانست و گفت: اقبال عمومی جهت مصرف کالاهای تولیدشده‌ی داخلی مسأله‌ای است که هنوز در کشور جا نیافتاده و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + سیزده =